Lösenord

tisdag, september 01, 2015

Bye for now, boo.

Så var det söndag och helgen var nästintill redan över. Redan tidigt slet jag mig från sängen - liksom morgonen innan - för att vikariera i vattnet. Men denna gång hade jag privilegiumet att Redoy skulle komma på besök, och titta på mig och mina sista babysimsgrupper. Han har ju aldrig sett mig jobba; bara hört mig svärma i efterhand och paradbabbla om mina småttingar.

Sedan akutköpte han käk [från ovärdig hamburgerkedja], och glufsade i sig på pendeltågsstationen.




Och jag tog selfies.








Mer hann vi inte den dagen, förrän jag följde Redoy till sitt tåg som skulle ta honom hem till Linköping igen, och jag förbannade mig över att jag jobbat i princip hela helgen.

Så sade jag bye bye, boo, kysste honom adjö innan han klev på tåget och så åkte jag hem.


Igår satte skolan igång igen, och nu blir det KBT för hela slanten.. Vi får se hur jag tacklar den här terminen, med ett huvud som snarare flyter omkring i en Paris-dröm än i kurslitteraturen.


1 kommentar :

  1. Märks hur besviken jag ser ut över hamburgaren från den ovärdiga hamburgarkedjan. :p

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)