Lösenord

onsdag, mars 18, 2015

Maria-träff på en solig uteservering

Efter att jag skrivit om min hemsökande separationsångest så fick jag en otroligt fin respons med massor av tröstande, peppande och tipsande kommentarer. Trots att ingen av dem mirakulöst löste mitt problem, så gav ni mig en sinnesro och flera leenden, vilket bara det gjorde det lättare att leva med tanken på att flytta tillbaka i tre år.

Inte nog med det - jag hade sådan tur att en av kommentarerna kom från en ung kvinna som hade liknande erfarenheter som mig. Hon hade också bott i Frankrike i två år, och hade nu flyttat hem för att avsluta sin utbildning. Dessutom tillbringade hon nu två veckor och semestrade i Paris!

Vi bestämde träff för en kaffe/te i måndags, när solen stod som högst och jag valde att skolka (tihi) för att njuta av vädret.




Vi möttes efter lite om och men upp vid Saint Paul, där vi tog en kortare promenad och slog oss ned på en solig uteservering. Där berättade hon om sina erfarenheter och tankar - jag ställde nyfikna frågor och fick tips om både cv-skrivning och sommarjobbsökande.

Nog för att det till en början känns en aning spännande att prata med någon som vet mer om en själv än vad man kan om dem, men att forma en ny bekantskap genom bloggen är också en otrolig tillgång. Maria var trevlig, resonabel, hjälpsam och generös - så pass att vi bestämde en lunchdejt imorgon.


2 kommentarer :

  1. Sa häftigt med de möjligheter som kommer i o med bloggen! Jag menar, det värsta som kan hända är att man inte klickar, o da är det ju bara att avsta fran fler träffar! Har du tänkt söka sommarjobb i Sthlm eller Paris? Vill du ha bara ett jobb vilket som helst eller ett som är relevant för din utbildning?

    SV: Här är det more is more som gäller då det kommer till ninade, titlar och akademiska beteckningar. Jag är själv lite lost ibland då folk undrar vad jag är. Magister? Master? Diplomingenjör? Det görs skillnader på universitet och Fachhochschule, på pre och post Bologna. Men jag tror denna struktur börjar luckras upp lite. Ibland retar jag mig på det, ibland tycker jag det är charmigt. Lite beroende på dagsform kanske =)

    SvaraRadera
  2. Men vilket flyt att hitta nån med så lika erfarenheter som kunde hjälpa dig!

    Jag hoppas verkligen att det löser sig på ett sätt som du blir lycklig med! Pusskram!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)