Lösenord

fredag, februari 20, 2015

Promenad i 8e arrondissemanget

En annan eftermiddag tog jag tunnelbanan till ett av de rikare områdena - det 8e arrondissemanget. Här har vi stora ambassader, lägenheter stora som flera våningar och människor som struttar omkring med nyklippta pudlar i märkeskläder.




Här ligger dessutom min favoritpark - Parc Monceau. Nog ska man veta att det är pompigt, allt, när grindarna är kantade i guld.






Och så ska man givetvis veta i vilket land det är man befinner sig!








Solen var på väg ned och var sådär perfekt matt gul, så att man riktigt myser in sig i den och långsamt säger adjö till dagen. 

4 kommentarer :

  1. Jag har följt din blogg i typ... 5 års tid, och jag ville bara säga att jag fullkomligt älskar din blogg! Den är ungefär som att läsa en riktigt bra bok, du skriver så fint och beskrivande!

    SvaraRadera
  2. Lisa: Åh, Lisa, alltså, tack! Du är ju helt underbar! Jag skiner som en sol i hela ansiktet nu!

    SvaraRadera
  3. Tillbaka från en månad i Spanien, utan att läsa din blogg... Känns bra att hitta den igen!

    SvaraRadera
  4. Åh mitt fina arrondissement! Världens bästa! :)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)