Lösenord

måndag, februari 09, 2015

Le Royal

Dagen efter min födelsedag vaknade jag upp hos fransosen min, och tillsammans med inhandlandet av frukosten nygräddade croissanter (som doftar så gott av smör att jag tror jag är i himlen!) så övertalade jag honom även att köpa en lyxbakelse. Till en början hade jag siktet inställt på Opéra (som trots allt står på bucket list:en), men han övertalade mig att först testa Royal.

Le Royal 
Kexbotten, ett lager nougatkaramell, fylld med chokladmousse, toppad med siktad kakao och tunna chokladflagor.


.

Chokladstinn som en kan vara så kittlade kreationen utmärkt i kistan efter en croissant fylld med nutella, och mitt franska sällskap fick nostalgibilder från sin barndom. Tänka sig, att ha en barndom under vilken man fick njuta av croissanter, baguetter och dessa lyxbakverk? Nä, bortskämt, säger jag.


3 kommentarer :

  1. Wooow! det ser ju ut som en limpa när man tittar snabbt, o som en mix av limpa och rull-tarta da man tittar närmare! Choklad-himlen later det som! Vad gjorde ni med det som blev över?

    Reflektion: Nackdelen da man gillar sötsaker mer pa kvällen än pa morgonen maste väl vara att bakelserna ju oftast är färsk(ast) morgontid! Menmen, det är nog vad man kallar ett i-landsproblem ;)

    SvaraRadera
  2. Gud vad god den där ser ut och låter åhhh... Ja, de måste ha varit bra bortskämda som har vuxit upp med det där!

    SvaraRadera
  3. OMG. OMG. Det ... är ... choklad ... OMG. Dör chokladdöden.

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)