Lösenord

fredag, januari 16, 2015

Holländskan ankommen till Paris!

Så hände det till slut. Min allra bästa, godaste, hjärtligaste och mest fantastiska vän packade en väska på hjul och kom för första gången för att hälsa på mig i Paris. Klockan 19:30 igårkväll ankom Marieke med bussen från Nederländerna, och mötte upp mig hemma hos min värdfamilj för att avsluta veckan med en babysitting.




Vi ska tillbringa en långhelg tillsammans, och jag ser så fram emot alla små enkla, vardagliga moment som plötsligt blir extravaganta och skrattar-så-jag-får-ont-i-magen-kul i hennes sällskap. Plus att jag har massor av saker inplanerat - bland annat ett och ett annat Eiffeltorn, lite smält ost och några nybakta baguetter.

Ungefär så här kommer det ser ut - en bild från förra året när vi umgicks.
Alltid du, jag och varsin burk glass. (och denna gång är det hon som betalar, för förra gången vann jag ett vad!)

1 kommentar :

  1. Men Emelie? Inte kan det vara det första vadet nagonsin? Jag kommer fran en riktig vadslagar-familj; en av de oftast förekommande meningarna runt vart middagsbord lyder "Inte?!/Va!?/Neej!?/Joo!?... Ska vi sla vad?!"

    Ha nu en fiin helg; känner igen mig sa himla mkt i den där känslan. Det finns fördelar och nackdelar med ett globalt kontaktnät helt enkelt!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)