Lösenord

lördag, juni 07, 2014

Mot Leiden och smält glass!

Igår reste jag iväg för en långhelg mot min bästa vän Marieke, som bor i Leiden (jag brukar säga Amsterdam, för det är så nära, men hon får ju dååååndimpen på mig när jag gör det. Lite som att hon skulle kalla Bagarmossen för Stockholm eller något. Jag vet inte. I'll humour her).

Planet gick inte förrän 19:50, men mycket tidigare än så var jag på plats.
... Vilket till största del beror på att jag är en räddhare/tidspessimist som absolut tror att jag kommer missa allt om jag inte är en timme tidigare än rekommenderad tid.

Men; till sist var jag på planet, och beskådade både fluffiga dröm-moln och precis lika drömska solnedgångar.


När jag kom dit var hon försenad (!!) och jag fick vänta på henne i tio minuter. Vilka vänskapsfasoner, va?! Gör man så?!

Nä... Men sanningen var att hon hade en jätte-jätte-bra ursäkt. Hon skulle köpa Ben & Jerry's till oss, men varenda burk var tydligen slut i hela affären. Så hon var tvungen att gå till en annan affär - oplanerat - och blev därmed försenad. (ja, jag vet att det låter som värsta rövarhistorien, jag har inte bestämt mig för om den är sann eller inte än............)

Här är i alla fall min bästa vän utanför sitt lägenhetshus! Hon bor i ett av de där husen med en hel vägg som fönster.


Hon är precis nyinflyttad, så jag fick se hur det såg ut hos henne. Såhär: Som ett bombnedslag.


Men..! Hon hade i alla fall införskaffat det viktigaste: Glass!

Däremot så har hon ännu ingen frys, så hon hade lagrat dem i kylskåpet. Så de var snarare glass-sås än glass. (fastän jag är hårdglass-nazist, jag vet. Men ibland får man göra undantag.) Smaken var densamma!


Marieke fixade öppet WiFi till mig, så jag kunde bejaka mina wordfeud/betapet-behov.


Och sedan gick vi och lade oss, minsann, i den stora sängen framför den stora fönsterväggen. 


Det var min ankomst till Leiden och Nederländerna, det..

Nu väntar oss två och en halv fullspäckad dag av vänskapshäng!

2 kommentarer :

  1. I just want it to be known that my room is only this messy because I just moved and then went to Denmark for a week so I had no time to unpack everything! So.

    I LOVE YOU BEING HERE <3

    SvaraRadera
  2. Ååååh vad myyys! O vilken bra ursäkt ;-)

    Visst kommer ni att ha lite närmare till varandra då du är i Paris?

    Ha det fantastiskt i Amsterdam nu =)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)