Lösenord

söndag, maj 11, 2014

Bli bjuden på glass, liksom


.. Och dagen därpå...
Under Redoys visit här i maj, så tog vi en vända förbi ett älskat glasställe... Ben & Jerry's Scoop Bar!
När herren erbjöd sig att bjuda på glass var jag inte villig att tacka nej (artigt att ta emot gåvor ju) och beställde mer än glatt åt mig två kulor.




Mina två absoluta favoritsmaker: Cookie Dough och Fairly Nuts.
Själv tog sällskapet en mindre smaskig kula Cherry Garcia, och en Fairly Nuts.




Sedan skyndade vi ut i solen, satte oss på en bänk och smaskade.
Nedan skådar ni filosofen Redoy, mitt i sitt glassförtärande.




Alltså. Inte helt illa förmiddag. Glass liksom.
(Sen åkte han hem och det var inte lika kul).


1 kommentar :

  1. Alltså hallå där! Inte bara glass?! Utan också sol?! Här spöregnar det! Ny blir jag avundsjuk! Dock inte missunnsam ;-)

    SV: Ja, jag tror jag har ett snarlikt förhållande till Österrike o Wien som du har till Paris. Tror det är därför jag känner igen mig så mkt i dig o din längtan att få "komma hem" =)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)