Lösenord

söndag, februari 23, 2014

Vinterbutterhet, simlycka och bullkalas


Precis när jag trodde att vintern givit vika och lämnat plats för våren, så vaknar jag upp en tidig lördagsmorgon till denna snöfyllda landskapssyn.




Jag, världens mest frusna människa, blev butter med ens och klampade grufft genom snön med mina slitna vinterkängor. Snö - igen? Jag som var så alldeles nöjd med att det nu skulle bli varmt ju.

Däremot blev jag tacksamt nog gladare igen när jag anlände till jobbet, hoppade i min uniform (aka. våtdräkt, aka. shorty) och peppade inför dagens simlektioner. Både babysimmet och simskolan går så ypperligt bra just nu, att jag inte kan hjälpa att se fram emot nästkommande lektioner.



Sen var jag klar och helt plötsligt redo att åka hem! Tjoff! Så fort går 4 timmar (för er som undrar).




Efter arbetet var det fikadags, och jag besökte för första gången Thelins. Där har jag hört att de ska ha megagoda semlor...




Men de hade även mycket annat gott, så det blev bullkalas.




Jag kan hålla med en allmänuppfattning om att Thelins semlor är mycket goda, men sanningen är att de faktiskt inte slår dessa från Linköping.


Summan av kardemumman (mandelmassan?): Snö - usch. Simjobb - . Fika - mums.



1 kommentar :

  1. Jag har varit lite osugen på semlor nu det sista (förätit mig?!) men nu väckte du mitt semmelbegär igen =)

    O skandal av mig som inte, efter närmare 3 år i Lkpg, inte tagit mig in till Chocolat, bara stått utanför o tänkt "hit måste jag gå någon gång". Dåligt av mig, i ostbutiken bredvid var jag ju näst intill stammkund!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)