Lösenord

lördag, februari 22, 2014

Frukostrecension: Café Chocolat


Min sista morgon i Linköping skulle spenderas med att inmundiga frukost. Efter lite finurligt letande, googlande och väntipsande hittade vi till ett litet krypin som heter Chocolat. Det kändes passande för våra två magar.




Här skulle vi frukostfika, ska ni tro!




Man kunde välja mellan flera frukostpaket - litet och smått.
Antingen kunde man ta hallon- eller naturell scone, en surdegsfralla eller valnötsbröd. Till detta fick man juice och kaffe/te.

Både jag och Redoy valde scones-alternativet
Detta är min naturella scone med färskost, hallonsylt och ost.




Tepåsen fick man som en liten pyramid, och den tyckte vi var söt. 




Och så åt vi..!




Vilket var mycket, mycket gott...




Efteråt satt vi kvar en bit fram till dess att min buss skulle gå. Där lekte vi hur-bra-känner-jag-dig-lekar, diskuterade och bara tog det lugnt. Det var så mysigt att titta ut på andra sidan gatan, där många av de små butikerna är så klassiska och pittoreska - som tagna ur en gammal brittisk film.

I vilket fall som helst så skrev jag ju en frukostrecension!

---

Här är mitt omdöme:



Emelie:
Service: 5/5
+ Ovanligt glad och söta kassörskor bakom disken. Inte nog med att de påminde om gratis påfyllning, utan jag fick även en extra liten skål med färskost när jag ätit upp min.
+ Jag fick välja den största sconen av alla!
+ Fick bra råd och tips om vilken tesort jag skulle välja, när jag frågade.
+ Leenden och småprat kändes genuint.

Mat: 3,5/5
+ Sconen var lagom krispig på utsidan och mjuk och god på insidan. 
+ Färskosten var riktigt mums.
+ Plus för hallonsylt och inte jordgubbssylt!
- Lite smått utbud på frukost, visserligen. Jag är som är van vid stora skålar med yoghurt, frallor och ägg till i vissa fall. 
+ Lock på tekoppen för att hålla värmen. Stort plus!
- Hårdosten var lite smaklös. (Kanske jag som är van vid starkare ostar?)

Stämning: 3,5/5 +  Väldigt gemytlig inredning - både fåtöljer och soffor, kuddar och lugna färger. + Fin och lugnande musik i bakgrunden. + Väldigt ljust med stora fönster och fin utsikt. -/+ Eventuellt lite öppet och litet. Men sedan utgjorde det en del av charmen också.
---


Så Café Chocolat fick ett riktigt högt betyg av mig - 12/15.
Med utbudet, den lokalt pittoreska stämningen och den riktigt fina servicen så kom den in på en av de högsta betygen



8 kommentarer :

  1. Minns jag rätt eller vann jag våran lek den dagen? Betyder det inte att du är skyldig mig en B&J till? ;)

    SvaraRadera
  2. Linköping, här ofta ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns en tid då jag var det! Nu har jag tyvärr inte mycket tid till det.. :/

      Radera
    2. Fint ändå!!! Att du skriver :))))

      Radera
    3. Ah, jo du skulle nog inte förstå
      Men tack, vänligt sagt

      Radera
    4. Med all respekt men de får bli efter en pubkväll

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)