Lösenord

måndag, februari 03, 2014

"Men var är gräddfilen?!"


I lördags var det uppstyrt för en tacos- och filmkväll hemma hos en av mina goda vänner Bastian.
Tillställningen ägde rum i hans och rumskompisen Jonas lägenhet, tillsammans med Jonny och Malin. Jag åkte dit lagom till handlandet och så satte vi igång..!


Bastian och Jonny

 Fast egentligen var det bara jag och Jonas som lagade maten. De andra satt bara och snackade skit i köket.


Jonas steker tacosfärs


Tack vare oss stod snart allt redo! 
Tacosfärs med nachos, gurka, tomat, ost, sallad, lök, majs, rostad lök, tacossås och tortillabröd.




Malin och Jonny peppade galet inför att få hugga in..!




Vi fixade allting klart, förberedde inför filmen som skulle på samtidigt, alla satt redo...
... Men så hände det som inte fick hända.

"Men det här går ju inte.. Var är gräddfilen?!"
Pojkarna både bad, förbarmade sig och svor i förtvivlan.


Jonas, Bastian, Jonny och en halv Malin (men ingen gräddfil!)

Men det var lätt fixat! Den låg ju bara kvar i kylskåpet (hehehe)...


Hemma hos Bastian är det lyxigt att se på film - han har nämligen projektor och duk med 90''-bild.
The Avengers representerades därmed värdigt framför våra allas ögon; hemmabio som heter duga!




Alltså ingen liten skärm. 

Trots lite cheez-snacks, olika chips, sorbet, brownie och en burk Ben & Jerry's som hägrade i frysen lyckades vi ta oss igenom hela filmen helskinnade och ospruckna..





... Och tur var väl det!


1 kommentar :

  1. Ta mig meed, ta mig meed =)Och snacka om hemmabio! Jag som ser allt framför skärmen på datorn =)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)