Lösenord

torsdag, februari 06, 2014

Födelsedagsfrukost med olivbaguette


Igår, onsdag, var det dags för andra dagens firande.
Jag var glad i hågen och fick mig en sovmorgon ända till 08:30, det ni!




Ute har snön redan börjat smälta.. Får man vara glad för det? 
Egentligen har jag inte så mycket emot själva snön, men kylan som starkt korrelerar därmed..
Mja.. Den skippar jag gärna, och offrar snön på köpet.




Det var dags att möta upp min gode vän Samin för frukostfika! Denna gång tog jag honom till ett annat av mina favoritfik, och jag blev bjuden på en efterlängtad födelsedagsfrukost.




Jag beställde den lilla frukosten med olivbaguette, smör och västerbottenost, skinka, hallonyoghurt och sallad med te och lemonad. Samin beställde detsamma, fast en grov fruktbaguette.






Så fixade jag och trixade jag i ordning min frukost, så som jag alltid gör. Sedan lekte vi lekar!




Att leka lekar på café - det är nämligen min specialité! (oh, det rimmar! då måste det vara sant!)


Efter frukosten satt vi och snicksnackade en aning samt löste korsord,
innan vi tog bussen hela vägen in till universitetet och skiljdes adjö.

---


Och inte nog med det - helt spontant fick jag ett sms vid sex-tiden, då samma herre frågade om jag spontant ville gå på bio två timmar senare.

Givetvis ville jag det!





Men en godispåse i knäet (och herrens godispåse som jag också råkade äta upp, oops) så tittade vi på den omtalade filmen The Secret Life of Walter Mitty, som var riktigt, riktigt sevärd!


Tips alltså!



1 kommentar :

  1. Braa tips =) det är ju dessutom en göteborgare som gjort filmmusiken, hehe!
    O det är lätt hänt där i biomörkret, att godiset hux flux försvinner! Spelar som ingen roll hur liten eller stor påsen är, den är likförbannat alltid tom efter filmens slut!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)