Lösenord

fredag, januari 31, 2014

Moustache Day!

Den fjärde dagen som Marieke tillbringade här i Stockholm, var även den dagen jag var helt ledig och vi verkligen skulle utnyttja till fullo! Inget nödvändigt plugg eller arbete här inte!

Sedan innan hade vi storslagna och magnifika planer: Moustache Day!
Det hela var en idé från min kära vänskapshalva, och jag var inte sen att hoppa på helknaset.

Moustache Day handlar om att både Marieke och jag skulle - under hela dagen - bära en stor, svart lösmustasch och gå runt och låtsas som ingenting. Lite som ett socialt (och vrålroligt!) experiment.

Denne som först tar av sig mustaschen förlorar - OCH måste bjuda vinnaren på en helt egen burk Ben & Jerry's.


Så här snygg var jag i min! En riktig hunk, visst?


Marieke lyckades med sin se ut som en blandning mellan Monopol-gubben och Super Mario, och att titta på varandra och oss själva fick oss att skratta så att jag fick ont i magen. Ännu bättre blev det när vi lade till fransk/italiensk brytning.


Så bar det iväg på stadsliga äventyr!
Vi skulle ut och göra en av mina favoritaktiviteter - frukostfika ute på café.


Eftersom Marieke är på besök så fick hon äran av att (bland mina recensioner) välja det mest passande, och var precis lika glad åt det som hon visar här på bilden över.


Jag beställde in för oss, en stor frukost med yoghurt och müsli, smörgås och te, och sedan satt vi där och flirtade med småbarn (först skeptisk men sedan övertygad!) och lekte en av mina verbala lekar. Marieke var en gentleman - så som mustaschen antyder - och bjöd på hela frukostkalaset. Tack!

---

Att vara ute på stan med mustasch var något av det roligaste jag gjort på så, så länge. Blickarna vi fick från folk var allt från helt chockade, till skeptiska, till underhållna och tacksamma.

Jag sade till skämtsamt att jag aldrig kommer bära klackar igen - vilken killmagnet mustachen var!


På eftermiddagen var vi dock hemma igen, och satte oss för att slutföra pusslet vi påbörjat dagarna tidigare.


... Och då, DÅ började saker äntligen gå min väg. Våra mustascher började klia något otroligt, och Marieke stod knappt inte ut. Hon klagade och gnällde och stånkade och försökte verkligen stå ut, men...

... Efter en timme stod hon inte ut längre, och drog av sig sin mustasch. Alltså: JAG VAAANN!


YAAAAAY!
Marieke fick snällt ta sig iväg till affären och köpa hem två burkar glass för att fira sin förlust.

Pusslandet fortsatte dock vidare och till slut var det klart..! Fantastiska känsla.


Kvällen smög sig allt närmare, och efter lite mys med en dålig film och naturgodis så plockade vi fram kvällens höjdpunkt.


The Vermonster till mig och en klassisk Cookie Dough till Marieke, och nästa dåliga film sattes igång.
(Fast alltså det var inte meningen att någon av dem skulle vara dåliga...)

Det var den sista dagen som Marieke skulle spendera hos mig, och därefter låg vi i sängen och talade om pojkproblem och framtiden. Det känns så enkelt att tala med henne om allt som både är viktigt och mindre viktigt, och det kändes verkligen som att vi lyckades trassla ut några knutar i varandras relationsliv.

---

Allt som allt så var det här något av den bästa dagen jag haft. Jag har skrattat som sällan förr, haft så roligt, skämtat och skämt ut mig, lekt, fått fika och kramats med världens knasigaste kamrat.

1 kommentar :

  1. HAha, era tokstollar! Vilken idé?! JAg älskar minen på hon som sitter till vänster på bilden från tunnelbanan och skeptiskt tittar in i kameran!
    Vilket fint pusselmotiv! Vad gjorde ni med pusslet då ni fått det färdigt? The Vermonster? Har jag frågat om den smaken innan? Vad smakar den?
    Vad var det för filmer jag ska passa mig för i fortsättningen?

    Ha nu en fiin fredag =)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)