Lösenord

tisdag, januari 21, 2014

Babysims- och simskole-reunion innan kyla

I helgen drog ännu en kursstartsomgång igång, och gud, så jag längtat! 
Att få se mina simbarn igen, mina små älskade småttingar till bebisar och de lite äldre och mer simerfarna.

Jag kramades alldeles gosig, plaskade mig våt och log så jag fick ont i käkarna. Det var en fantastiskt härlig, men uttröttande, helg.

Jag jobbar numera fredagskvällar, lördagsmorgnar och söndagsmorgnar - vilket är rätt mycket för en liten tjej som mig, som dessutom har heltids psykologplugg och ett vänskapsbehov som heter duga. Fast det är det värt - gånger tusen.






Efter helgen hade jag trevliga saker planerat med både min tidigare frukostträff, och min vän Redoy. Jag fick däremot pälsa på mig rejält när jag skulle ut, eftersom Stockholm numera är ett vinterlandskap.






Och jag huttrar och fryser och hoppas kylan försvinner snabbt, snabbt.



Samtidigt värms jag av tanken att om bara några månader så flyttar jag till Paris, 
och om bara två veckorfyller jag hela 22 år.




5 kommentarer :

  1. Det är så viktigt med sådanna saker, som ger energi även om det också tar lite energi, som en energikatalysator liksom =)

    Frukostdate vet du vad det innebär va? Att du måste förmedla resultat o känsla i bloggen sen ;-) Jag träffade en i Gbg på P3 Guld som fick det att pirra rejält (en halvfransos!). Ska åka och hälsa på i helgen!

    SV: ja det är skitkul att jag o syrran "hittat" varandra. Vi har tidigare haft ett ganska... destruktivt förhållande... men det gör nu att jag uppskattar henne ännu mer =)
    Hmm, Sandéns, där vi var igår, är kända för sina goda semlor. Även CK (som vi har kvar att testa) och Bernhards (där vi varit) brukar hamna på mångas topplistor. Herre gud, jag måste snart sammanställa en topp lista tror jag =)

    O jag ska skriva ner min bucket-list så snart jag bara hinner =)

    SvaraRadera
  2. Va roligt att dina simbarn börjat igen :3
    Snaaaaart är det vår..försöker jag intala mig. Bara stå ut några månader till, ugh. Dock den segaste delen på året tycker jag. Blä.
    Vilken termin i plugget är du inne på nu?
    Va nyfiken man blir på din frukostdejt ^^ det där pirret när man tycker om någon kan man nästan livnära sig på!

    SvaraRadera
  3. gud vilken snygg klänning! o vilka fina ögon du har :)

    SvaraRadera
  4. Åh en kommentar från dig!! :D Tänkte nästan att du slutat läsa bloggen min. Jag har varit dålig på att kommentera men läser flitigt ska du vet och ler stort åt att du verkar må bra och ha så mycket kul för dig. Hallå!! Du måste dejta en fransos! En grej att lägga till på bucket list "gå på dejt med fransos". Hihehe.

    När exakt åker du? Aahh peppar med dig!!!

    Cykelolyckan hände med cirkus 1,5 glas vin i kroppen eller så, så det hade nog hänt ändå. :-(

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Du har verkligen otroligt vackra ögon. Hoppas att du lyckas balansera plugget med jobbet och samtidigt hålla dig varm i kylan.

    SV. Självklart skulle jag kunna dela med mig av min bucket list så småningom om!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)