Lösenord

tisdag, september 24, 2013

Två systrar utan kock besöker Två Systrar och en Kock


Tidigare idag, efter en förmiddag i skolan, åkte jag för att möta upp Nattis för frukostfika. Frukostfika, klockan 13 - ja, tänka sig, det är lika gott då!

Eftersom syster min suktade pannkakor så begav vi oss till Två Systrar och en Kock, eftersom de har alla frukostnödvändigheter. Ute både blåste det och regnade, så vi sprang (jag ofrivilligt) och gjorde oss hemma vid ett bord.




Nattis fick sina pannkakor, ska ni tro! Med sockergrädde och hallonsylt.
Själv beställde jag en grötfrukost med tillhörande ägg och te.






Vi satt och ånjöt frukost/brunch/lunchen, spelade kort och pratade liv, och Nattis var knasig som vanligt.


Har ni sett att hon har värsta vampyrtanden som typ försöker pressa sig ur hennes mun????


Efter frukosten skyndade vi vidare mot frisörsalongen, där vi både klippte oss..
För hutlöst mycket pengar. Blev våldtagna av frisörerna, kan tyckas, eftersom vi inte insåg att det kostade 530 kronor (!) förrän håret var borta och betalningen ett faktum. Så nu sitter jag och har snålhetsångest.

Eftersom det var jag som (i ovisshet om det hemska priset) bokat tiden så lovade jag Nattis att bjuda på fika nästa gång. För herreminje. Att kapa lugg kan jag göra hemma i badrumsspegeln - utan att lägga 530 kronor på det.



3 kommentarer :

  1. Frukosten ser ju dö-god ut! Det är så sällan jag äter frukost annat än hemma, så det är så roligt att följa dig på dina små turer runt om i staden. Jag njuter genom dig, hehe

    Vad är det han gör där borta? Är det via universitetet? Det kan jag tänka mig. Distans brukar på något lustigt vis skapa en uppsjö av känslor, som ibland kan peka åt helt olika håll. Blir du något klok på dina känslor, eller är det mest förvirrat?

    Vad kostar en bulle? Man lever ju bara en gång, så snål tycker jag inte riktigt man har tid med. Eller, det är i alla fall vad jag försöker intala mig när pengaångesten slåtrtill, hehe. (Luggen färmed säkerligen värd sina 530 kronor, promise!)

    Ofta brukar man med tiden hitta någon sorts normaltakt och något sätt att förhålla sig till det. Jag hoppas att du har medel att hantera skolan och allt där ikring!

    SvaraRadera
  2. Ooh vad smarrigt det där såg ut; både pannkakorna och gröten och mackan till, mums ser den ut!). Mysigt med syster-träff, önskar jag kunde se min oftare :/

    HA! Jag har bokat klipptid tills på fredag idag! I städerna här är det rätt billigt (ofta kan man välja typ bara klippning, klippning med tvätt, klippning med tvätt och föning, tja du fattar ;-)
    Meen, här på landet är det bara att punga upp... €40! Tycker det är lite mkt, har typ världens tunnaste hår (undrar hur många gånger jag har hört "oooh, du har sånt där skandinavisk hår"); så en full klippning går på typ 10 minuter!

    Har du färgat håret någon gång?

    SvaraRadera
  3. Åh vad mysigt med caféfrukost/brunch/lunch. Vardagslyx ju!:D Och JA, fy vad frisörbesök kan vara dyra, men vad ska man göra annars? Klippa själv har jag försökt nån gång men det blev ju så jäkla snett att jag var tvungen att gå till frisören dagen där på för att jämna till det. Vilket var lite smått pinsamt hehe;)

    Ja men jag tänker nog så! Att efter en dunderförkylning som denna får det vara nog!^^ Tack!

    Åh, förstår att du saknar honom. Men ibland är det som "bra" att få längta efter någon ett tag -då inser man verkligen hur mycket man uppskattar, tycker om och bryr sig om personen ifråga. Hur mycket hen betyder för en liksom. Eller vad tycker du?:)
    Du har så rätt, det enda som behövs i grund och botten är en jävla massa vilja att bli frisk. Det har jag ju, så nu håller jag fast vid den och letar upp den varje gång det känns jobbigt/tveksamt/osäkert. För jag vill ju, mer än något annat.

    Önskar dig en fin onsdagskväll!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)