Lösenord

fredag, juli 05, 2013

Fredag: Far firar framtida frånvaro (alliteration ftw)


Idag är det fredag och utgjorde den sista lunchen med min far innan han tar semester, och jag börjar jobba.
Alltså kommer vi inte träffas på cirka sex veckor nu, och våra luncher kommer ta paus.

Detta firade vi (firade?) med pizza (firade?). ...Eller tröstade oss själva med, kanske.

Huvudsaken är att det är pizza!




Jag tog en specialare och beställde en halva margherita, och en halva bolognaise. Så himlans länge sedan jag åt köpepizza så jag vet inte vad. Roligast är nog att jag tyckte brödet med smör var godast av allt (se i bildens högerkant).

Hade helt ärligt kunnat leva på smör och bröd.
Nej, nu ska jag iväg och slänga med armarna på friskis innan jag far hem till herre min, och proklamerar helgmys.




3 kommentarer :

  1. Kurr kurr i magen kände jag då jag såg detta inlägget! Guud vad smarrigt det såg ut! Jag är inget jättefan av pizza, men hemlagade, eller sådanna som finns här (o i Italien förstås), dvs. riktigt riktigt tunna, spröda, stenugnsbakade, det är grejer det!

    Haha, ja Sonen är ett smeknamn! Det kom till som så här: han är son till min chef; mer spännande än så var det inte!

    Hoppas du får en jättefin helg nu! O vilar upp dig lite inför 6-veckors jobbet! =)

    SvaraRadera
  2. Du som gillar franska (om jag inte misstagit mig helt?) bör definitivt se filmerna J'ai tue ma mère och Heartbeats som båda är fransktalande filmer gjorda av Xavier Dolan. Så.himla.bra!

    SvaraRadera
  3. Gah, den där pizzan såg ju god ut! Fast bröd med smör är ju faktiskt aningen godare, egentligen.. ;)

    Sv: Vi hade det jätte mysigt jag och min pojk, förlåt för sent svar. Ja hon verkar ju lite nojig hon med, dock var hon inte underviktig och så.. De är väl bara något som hon fått för sig, god knows.

    Tror inte min pojke vill vara med på bilder, heh.. Har inte frågat men tvivlar starkt på att han vill vara med ;)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)