Lösenord

torsdag, juni 13, 2013

Två systrar, en kock och en Tuva


Idag hade Tuva och jag - efter mycket om-och-men och tänk-om och planeringsångest, bestämt oss för att äta frukost på ett (för mig) nyupptäckt café. Jag har ju verkligen blivit helt såld på frukostfika ute.

Jag vaknade hiskeligt tidigt för att vara ledig, vilket gjorde att jag hade alldeles för mycket tid till att ta knasiga bilder och fördriva morgontimmarna.




Tuva och jag träffades upp nära mig, och tillsammans tog vi bussen till nämnda café. Där beställde jag frukostpaketet, medan sällskapet mitt tog en traditionell äggsmörgås med tillhörande kaffe. Givetvis var vi tvungna att dokumentera allt.








Min frukost var precis lika god som förra gången, och jag smaskade vi mig allt i maklig takt.
Till vår förtjusning hittade vi en gammal DN, och ett olöst korsord. Score!

Så där satt vi ett tag och korsordsklurade, kom inte så långt men fick till några guldkorn. Riktigt mysigt var det, och speciellt eftersom jag är så förtjust i korsord. Ett sådant oförtröttligt tidsfördriv.

---


Efter frukosten tog vi oss ut på äventyr, och blev motade av både regn och blåst. Däremot lyckades jag till stor del med dagens (hemliga) uppdrag, som förhoppningsvis kommer ge mig mycket lycka i framtiden.


2 kommentarer :

  1. Ammeeen, sådär kan man ju inte avsluta ett innlägg Emelie, "har man sagt A måste man säga B" ;-)Antar att vi får veta tids nog? *nyfiken/hoppfull*

    Den hemgjorda kakan stod den olyckligt gifta hushållerskan hos min chef för. Hon kan det där med mat och bak hon =) Dock saknade jag vaniljsåsen.. Då jag bestämmer blir det inte äppelkaka med vaniljsås utan vaniljsås med äppelkaka =)

    SvaraRadera
  2. Vilken tid brukar du äta frukost när du äter på café? Skulle jag också vilja prova... Är dock en sån där person som måste äta precis när jag vaknar. Blir så grinig annars :P Men skulle förstås kunna ta nått litet snabbt innan... Brukar du äta nått litet innan eller kan kan du stå dig?

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)