Lösenord

onsdag, juni 05, 2013

Psykiatrisk sluttenta innan persiennerna dras upp


Om 45 minuter ska jag sitta på min sista tunnelbana mot universitetet och skriva sluttentan innan sommarlovet.
För ovanlighetens skull jag har inte tokpluggat, utan känner mig "dugligt" kunnig i tentaämnet psykiatri.
Knasigt
, tycker Emelie, som oftast är så ambitiös att det läcker ur öronen på henne.

Så. Fyra timmars tenta - skriva ett godkänt - få sommarlov. Det kan väl inte vara så svårt?




Nej, det lockar utanför persiennerna och här kommer jag!




Ps. 66 dagar kvar till Paris! 66 dagar kvar till Paris!

1 kommentar :

  1. Huur gick tentan?! O hur som haver, GRATTIS till sommarloooov!!

    Åstadkommit och åstadkommit ska du säga som pluggar psykologi ;-) Själv agerar jag hobbypsykolog på hög nivå o överanalyserar mer än gärna folk o deras egenheter! Ofta härleds obskyra beteenden till en otrygg barndom.

    Jobbet (ska försöka fatta mig kort): jag ska söka strategier för hur en liten europeisk textiltillverkare (tänk väveri/stickning) ska kunna överleva sedan EU avreglerade skyddstullar år 2005 (-->Kinesisk konkurrens o import skjuter i höjden!). Jättespännande o jag är tacksam över att jag hittade det (de flesta av mina studiekamrater hamnar inom tung verkstadsindustri (tänk turbiner och kullager) --> trååkigt, eller på MC Kinsey--> jobba typ 25 h/ dygn!-->inget för mig, det är livet för kort för!)

    Jag är sämst på Sthlm! I Gbg är jag hyfsat skill:ad, men Sthlm däremot alltså! Jag tar mig från centralen till Åhlens city, men det är på skakiga ben! Tempot är så högt o armbågarna så vassa känns det som! I Wien o Berlin är mentaliteten helt annan (säger jag som bara turistat i Sthlm, är alltså ute på tunn is här känner jag!)

    Vad mysigt det låter! O alldeles lagom mkt jobb! Är sommarjobbet samma som simskolan? Hur gamla är barnen/bäbisarna? O hur hanterar du oroliga/curlande/konstiga föräldrar? Jag har två veckor ledigt i slutet på juli, annars är det jobb för hela slanten! Ska dock försöka resa runt o uppleva så mkt jag bara hinner o har råd med på helgerna! Nästa vecka ska jag tex på mässa i Frankfurt (alltså egentligen jobb) o nästa helg ska jag o vandra med en galen fransos jag bodde ihop med i Berlin!

    Det är ju på dagen 1 år o 1 mån! Grattis =) Jag (…förevigt dömd att vara singel känns det som emellanåt) har alltid ambivalent känsla inför sånna som du: glad å ena sidan, avis å andra (men det senare säger jag såklart inte högt, ;)

    Hur gammal är du? Om jag räknar rätt 14+5+1 = 20? Dvs årgång.. 1992-1993?

    O hur kom du på namnet till din blogg? Jag hamnade hos dig av en slump via en googling då jag var på jakt efter en sån där sockerask/sockerskrin i koppar som gamla människor har. Hittade ingen kopparask men en mkt bra blogg; tur i oturen med andra ord ;-)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)