Lösenord

tisdag, maj 28, 2013

Uppspelt tossa klockan halv fem på morgonen


Inatt var jag så uppspelt att jag knappt kunde sova - jag vaknade upp halv fem av förväntan och kunde knappt bärga mig för att få tiden att ticka på.

Bakgrunden till detta ligger i att Martin har fått besked om att han i slutet av sommaren ska åka till Indonesien och jobba i sex veckor. Sex veckor bortrest, liksom - det är inte nådigt. Detta har orsakat mig en hel del känslotrubbel, uppgivenhet och en emotionell skakighet.
Däremot - och här kommer twisten - fick jag reda på igår att han innan han åker har fått en vecka ledigt.

En vecka ledigt, under vilken han lovar att åka med mig till Paris igen.



Åh!

Sedan jag kom hem från Paris har jag inte gjort annat än att längta tillbaka. Jag är så förälskad; förälskad i min pojkvän, i staden, i stämningen, i att vara där med honom..! Jag är så skuttig, studsig och lycklig att jag inte riktigt vet hur jag ska få utlopp för allt (förutom tydligen att vakna klockan halv fem på min lediga dag).


En lycklig Emelie i Paris (från april 2013)


Hör ni det? Vi ska till Paris!


(Ps. Har ni sett hur jag ändrat min nedräknare i kolumnen till vänster?)


3 kommentarer :

  1. ÅH vad roligt! :D:D *Glad för din skull*
    När är ni där? Jag kommer vara där några dagar i sommar!
    Och du kommer fixa de där 6 veckorna, det kommer du faktiskt <3

    SvaraRadera
  2. Aww, so glad you'll get another week in Paris with Martin before he leaves!

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt att ni ska tillbaka till Paris! Mindre kul att han sedan försvinner för att arbeta, men ni får ju ändå en hel vecka tillsammans innan dess och sex veckor kan gå riktigt snabbt, i alla fall om man går 3an på gymnasiet...
    Kram!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)