Lösenord

lördag, maj 11, 2013

Återförenande scones och hamburgermiddag


Torsdag, den stora Kristi Himmelfärds, skippade jag träningen och stannade hemma och såsade fram till elva-tiden.




Jag skulle få äran att - efter alldeles för lång tid - återse min vän Jangi igen. Herren har på senare tid varit upptagen med (vad jag förmodar är:) plugg och kurskamrater, vilket vi i torsdags rådde bot på.

Jag bakade havrescones och dukade fram för brunch!


 

Kramgo'a morbror Jangi


Jangi ser mysigt kramgo och glad ut på bilden, för han har sparat skägg så att han ser ut som en gammal trevlig gubbstrutt. Typ en favorit-morbror som ger kexchoklad till sin systerson och viskar om att inte säga något till mamma.(Eller hur? Eller hur?)

Under brunchen fick jag höra om Jangis alla nya bekanta, jag fick uppdatera honom på skola-jobb-pojkvän-vänner-fronten, och så spelade vi en massa kort (som jag vann, mest, hoho).

---
 

Efter umgänget studsade jag iväg mot Liljeholmen, irrade omkring en aning och lyckades till slut ta mig ut till pojkvännen. Vi stannade en stund på vägen och var tvungna att inhandla det allra viktigaste inför en ledig långhelg; nämligen...




Ord överflödiga.


Hem tog vi oss med vårt utkvitterade grädd-guld, och väl hos Martin stod solen högt på himlen med glassiga 22°C.
Jag belägrade mig ute på gräsmattan och fastnade i min sommarbok.






Till middag diskuterade vi oss fram till min favoriträtt (ojdå) - hemmagjorda hamburgare!
Hamburgare med massvis med halloumi på sidan. Bättre kan det inte bli.




Myspojke i pyjamasdress


Martin verkar även han spara hår, och har fått en redig kalufs.
Här ser han ut som en liten trolltott till pojkvän - onekligen skogstokigt söt (pun intended).

Efterrätten stod sig väl given med tanke på gottigheterna i frysen, och snabbt kastade vi ihop en av våra favoritdesserter: mariesviss. Som numera är digestivesviss, eftersom mariekexen till stor del blivit ersatta av digestivekex-bitar.


Vaniljglass, digestivekex, mintchoklad och bananslantar


Men fy bubblan, vad gott det är.


Mätta i magen och efter film gjorde vi oss som vanligt i ordning för sängen, och för resterande långhelg.
En oerhört bra okristen torsdag.



2 kommentarer :

  1. vilket fint namn du har på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Förstår att du fastnade i boken. Den är helt underbar! Önskar jag hade den oläst :)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)