Lösenord

fredag, april 26, 2013

"Pappa betalar" - Halloumispett och Ben & Jerry's


Idag fick jag äran att spendera en lunch med min fina fader - som jag faktiskt inte träffat sedan innan Paris.
Alltså hade jag hur mycket som helst att babbla om.

Vi gick till den Grekiska Kolgrillsbaren precis där jag bor, och jag beställde in ett vegetariskt halloumispett.
Det är makalöst vad jag har varit sugen på halloumi på sista tiden.




Pappa beställde för egen del en souvlaki med lamm, och åt upp nöjt.
Kan ni tänka er att fader min aldrig smakat halloumi? Det fick han se till att göra..! 




Fast han föredrog ändå sitt lamm. Karlar, alltså.
Efter renslickade tallrikar tog vi oss därifrån med en promenad genom Globens galleria.

---


Efteråt gav han ett efterrättserbjudande om mjukglass, men jag övertalade om till bättre tankar!

... Ben & Jerry's glassbaren!...




Fast knasigt nog ville han ha mjukglass ändå, knasbollen.
Själv tog jag en bägare med Chocolate Fudge Brownie och Cookie Dough och smaskade glatt.

---


Strax ska jag iväg till Handen och mitt fredagspass som simlärare.
Jag får även möta upp min vän Minister, och så ska vi ta en simtur tillsammans innan lektionen drar igång.

Efter det ska jag ta allt mitt pick-och-pack och åka till Martin - för där ska jag nu bo i en vecka.
Jag hyr nämligen ut min lägenhet till en fin vän, och har då ursäkt att husera hos min herre.

Inte nog med det - den 5:e maj (nästa söndag) firar vi 1 år tillsammans. Jag har massor av finurliga,
storslagna och mer detaljrika planer på roliga, mysiga och romantiska upptåg. Ni skulle bara veta!
Det här kan ju inte bli annat än bra.



1 kommentar :

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)