Lösenord

lördag, december 15, 2012

Babysimsjulklapp och My(s)-fika


Igår hade inte kunnat vara en mer fantastisk lördag. Jag har hunnit med allt jag blir lycklig av - och lite till!
Dagen började med den sista julavslutningen på simningen, men denna gång hade jag en bättre lösning
i mitt sjuka tillstånd...

Nämligen att jag hade min kollega som vikarie i vattnet, medan jag själv stod påklädd vid kanten och hjälpte till.
Så pass att kunde jag småhosta och snörvla utan att smitta någon, samtidigt som jag fick ge alla mina barn sina diplom,
ge dem simmärkena och hälsa alla en riktigt god jul!

Alla barnen tyckte det var riktigt festligt att se fröken med kläder på och utsläppt hår.
Jag såg ju helt annorlunda ut!
Så där stod jag och gal som en tupp till alla mina simbarn, hejade på och gav instruktioner från land.
 

Babysimmarna in action

Simfröken Emelies julklapp


Och inte nog med det - babysimmarna hade ordnat en julklapp till simfröken!
Jag blev så glad att jag log med hela kroppen och gav alla stora kramar - bebisar som föräldrar.
Och i paketet lurade det en ask med choklad, minsann.. (Bästa sortens presenter!)

---


Efter jobbet var det dags att möta min nya vän My för fika i stan. Olyckligt nog blev hon försenad en aning, men turligt nog träffade jag på Minister, Jangi och två andra grabbar i stan. Så jag fick sällskap ett tag ändå!

Till sist möttes vi upp, och jag suktade bullfika! Alldeles för länge sedan jag fick hugga in i en varm kanelbulle..
Själv fick My nostalgiska minnen från sin högstadietid av detta café, och därför passade Café60 perfekt!





.. Och jag kan bannemig inte sluta dra puns om My och Mys. Det är alldeles för klockrent för att inte göra.
Så det var My(s).

Hoho.

---


Till sist kom jag hem och pustade ut - men än bättre blev det.
Jag fick nämligen spendera kvällen med pojkvännen min. (För jag hade ju inte fått nog av My-s. Hoho).




5 kommentarer :

  1. Vad gulligt av dem att ge dig en liten present! Du har säkerligen förtjänat den, om jag fick bli en liten flicka igen skulle jag inte ha något emot att ha dig som simfröken! :)
    Mums för fikadejter, det var alldeles för längesen jag var på en sådan känner jag nu.
    Sv: Du har helt rätt, jag lägger otroligt mycket press på mig själv. Men att ge efter nu, då jag bara har en termin kvar känns så fel. Det är nu jag vill krama ut det allra sista av mina krafter så mitt betyg blir som jag vill.
    Massa kramar! <3

    SvaraRadera
  2. Vad fina små bebisar!
    Jag älskar verkligen barn. Tyvärr så kommer inte min lillkusin fira jul med oss i år. Sjukt tråkigt tycker jag :(

    Åh jag hoppas verkligen att du blir ordentligt frisk snart. Och att det inte tar lika lång tid för dig som för mig.. Jag har varit hemma från skolan i två veckor i rad..
    Kram! ♥

    SvaraRadera
  3. Haha nej inga hintar här inte :( Funderar på en fin kalender och kanske en halsduk jag sett honom spana lite på, men han har sagt att han inte gillar att få kläder...SÅ VET INTE. Får gå på stan imorgon och kolla.

    Neeee, inte som pitabröd! Mycket större, tunnare och godare :D

    Vad ska du ge din man? Hittat på nåt?

    SvaraRadera
  4. Gud så god soppan såg ut! Suktat potatis- och purjolökssoppa väldigt länge. Och bröd och smör till, noooom. Har du och Jangi blivit goda vänner? Awesome pose-taktik också, jag brukar köra på den ibland, haha.

    Vad fint att du kunde hitta en bra lösning med jobbet! Det är ju jättebra om det går att lösa på det viset. För det är ju inte bra att vara i vattnet om man har feber. Fin chokladask du fick av barnen med föräldrar också, tihi.

    Du har då massa My-siga och mysiga saker för dig, du, sweetpea!

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag har nu följt dig på din blogg i några månader. Jag är jätte intresserad av att babysimma med min dotter Emilia. Hon är 6 månader gammal. Vart jobbar du och hur är det att babysimma? Jag vill ju få en mysig tid i vattnet men även att min barn ska lära sig simma. Har sett på aftonbladets hemsida om babysim och skulle också vilja lära mig att kunna släppa barnet fritt i vattnet och min dotter ska kunna känna sig trygg med att sparka och flyta själv. Tack på förhand :)) Stolt mor till lilla Emilia

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)