Lösenord

torsdag, september 13, 2012

Onsdagsfin och lite köttfärssås


Passa på att ha kjol de sista dagarna innan kylan drar in och jeansen blir permanenta,
sade jag till mig själv när jag satte på mig något grönrutigt igårmorse.





Jag hade dagen ledig fram till 15:00, då min föreläsning skulle vara.
Av tänkbara aktiviteter kände jag ett behov av att träffa på min pojkvän, och fick således klartecken att ta mig över dit för frukostfika.

Jag har blivit så bortskämd vad gäller frukost - nu när jag ofta får morgonsällskap till måltiden så tycker jag numera det är obarmhärtigt tradigt att äta den själv. Nästan så jag drar mig inför det.

Men nu fick jag som jag ville, åtminstone! Till frukost underhölls vi med att fortsätta på serien Switched at Birth,
innan tiden bokstavligt talat rann oss genom händerna och klockan började ticka mot skola.


Jag hann däremot laga till en sats med köttfärssås och pasta innan det var dags att hoppa på tunnelbanan mot högre akademiskt hjärncellsnyttjande.





Man ser hur jag har gått bärsärk på kryddorna - det finns så mycket man vill ha i för att skapa en riktig pang-bolognaise.

Nyare tillskotten som jag börjat experimentera allt mer med (förutom den obligatoriska vitlökspepparn, spiskumminen, oreganon, basilikan, paprikan, etc, etc, etc..) är curry, och även kanel.

Låter urknäppt men en nypa gör en jädra skillnad.

...

Hursomhelst.

Därefter lunkade vi mot universitetet där jag fick räkna mer statistik, för en gångs skull förstod ett tal eller två och kunde åka hem med gott samvete.

På kvällen kom även Martin över igen, vilket bjöd på mys, smörgåsar och serier.
Lite som det känns som att det ska vara.



3 kommentarer :

  1. Åh, har du också gjort köttfärssås. SMarr! Din verkar dock jävligt med avancerad än min, endast basilika i min ;) Sen ser jag även att du fick till en frukostdejt, bra emmsan! Svälj stoltheten!! <3

    Tack tack tack för dina ord. Min självkänsla jävlas ständigt med mig och försöker intala mig att jag inte duger. Men nu väljer jag att lita på dig. <3

    idag när jag gick på söder hittade jag massor av mysiga caféer vi borde prova på. Någon espresso bar bland annat, låter som himmelriket för isa. Har du tur kanske de har kaffekladdkaka ;)

    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Det låter ju som en ytterst bra onsdag, tänk att ha hela dagen fram till klockan 3, det vore något. Dock hade jag nog gått som en rastlös jagvetintevad och bara väntat på att få åka iväg. Jag + lediga förmiddagar är ingen bra kombi.
    Härligt att du blandar i en massa kryddor! Maten vi får i skolan smakar ju aldrig något, så jag kryddar den ALLTID. Dock har vi bara salt och svartpeppar, så gissa vad min mat i skolan smakar; Salt och svartpeppar.
    Om currysåsen är gul är min betydligt mörkare för jag har haft i en massa svartpeppar, men sån är jag... ;)

    Kram! <3

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig & höstig outfit :-)

    ÅH, jag tycker inte att dirty dancing är speciellt bra.. Dåliga skådespelare! Men däremot La cage aux folles & Jesus christ superstar. Båda är amazing! Jesus christ-musikalen är bäst om man har koll på handlingen, då de sjunger hela showen. :)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)