Lösenord

fredag, september 21, 2012

Fredagsbrunch med en Tuva


Denna fredag vaknade jag upp som på buss fyra, och mot den inplanerade brunchen med en Tuva-lisa.
Vi har en tendens att boka in preliminärplaner som aldrig blir av - men idag skulle vi träffas, minsann..!




Givetvis var ju bussen lagom försenad - som vanligt. Vilket jag borde förutspått, men tydligen reducerade morgontimmarna min hjärnas effektivitetsnivå.

Hursomhelst så traskade vi till ett litet Café Cinnamon, där vi båda beställde varsitt frukostpaket.


Grovmacka med ost och skinka, juice, te samt yoghurt med crunch-müsli och hallon





Tuva var som vanligt lika fin som bilderna på hennes blogg antyder, och vi spenderade säkert två timmar med att diskutera Martin-tendenser (vi har ju två av dem), vänner, skola och intrikat matlagning.

Caféet var väldigt mysigt och jag klickade även med en man vid bordet bredvid (se: man i randig tröja) som intresserades av min mobiltelefon samt liknade mig med sin 18-åriga dotter.
Fastän när jag frågade vågade han inte gissa min ålder, tehehohohehe.
Så lätt att råka förolämpa mig, ni vet; jag ser ju ut som bara barnet, tydligen.

Folk på små personliga caféer är så genuint heltrevliga, tycker jag.


Så lite officiellt vill jag tacka Tuva för introduktionen till ett mysigt frukostställe, samt en väldans trevlig fredagsförmiddag. Det flyter på så bra mellan oss, verkligen.
Jag hoppas verkligen att vi får in fler träffar i framtiden..!





2 kommentarer :

  1. Kjolen finns nu uppe för allmän beskådan!

    Och ja Förhäxad, så bra!!! (eller dåligt, eller bra..eller?? äh, hur som helst tog det mig igenom tre fasansfulla veckor när jag blivit dissad av en kille jag var kär i för något år sedan)

    Haha, ja, det verkar ju gå bra för dig ändå! En annan behöver ju piffa till sig för att se någorlunda attraktiv ut, du är ju fin ändå, fuskis!!!

    SvaraRadera
  2. Nu blir nog Martin tokigt nyfiken vad det är för tendenser han har.. ;))

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)