Lösenord

torsdag, augusti 23, 2012

Kontorsledig och hoppsugen


Idag vaknade jag upp lite halvt av en puss och ett hejdå, av Martin som tog sig upp tidigt för en arbetsintervju.
Själv snoozade jag kvar i hans säng innan morgonljuset beordrade mig vaken och levnadsglad.


http://i1203.photobucket.com/albums/bb383/eowly/73572e66.gif


Fast nu har jag varit vaken länge nog och jag tycker han borde komma tillbaka snart. Minsann.

...

Egentligen skulle jag varit på kontoret idag, men efter ett möte med chefen igår så blev jag ledig till på tisdag (!).

Eller ja, ledig var väl att ta i från tåspetsarna; simskolan drar ju igång ikväll och det innebär att jag har 15 timmar framför mig bland bebisar, föräldrar och simpeppa barn i en varm bassäng.
Mina pass är fasta nu - jag kommer jobba torsdagkvällar, fredagskvällar och lördagsförmiddagar med simningen.

Hursomhelst innebär detta fem helt kontorslösa dagar.



Ojski pojski, vad ska man hitta på? Har redan bokat in en fredagsfika med frallan min,
och hoppas kunna hitta på lite trevligheter även under min lediga måndag.

Till dess ska jag i alla fall vara duktig flickvän, inte hoppa i sängen (åååh, varför blir det så kul när man inte får?) -
utan ligga still i den. Ja.



9 kommentarer :

  1. Åh spännande, vad är det för jobb han söker? :)

    Sv: Tack :D Martin är lite tveksam men å andra sidan gillar han varken förändring eller överraskningar hihi.

    Det blev kyckling, halloumi å sallad, å sås med feta å soltorkade tomater i pitabröd. Så himla gott fast han uppskattade det nog inte lika mycket som jag haha :P
    Hehe ja jag får kolla in det då. Jag har aldrig sett, men då måste du kolla på Ironchef någongång. Haha sjukaste programmet jag sett, tydligen japanskt från början. Skrattade typ bara :P .

    Ja herregud vad det ska bakas i den ugnen :D

    SvaraRadera
  2. Haha sötis! Klart du ska hoppa i sängen, passa på när ingen ser :)

    SvaraRadera
  3. Jaså? Vad ska Martin söka för jobb? Schpännande!
    Vad skönt för dig med några lediga dagar, lovebundle. Fredagsfika... Innebär det Fåtöljen? Tihi.

    För övrigt är du den mest charmerande människan på bild någonsin! Älskar den när du sitter invirad i täcket, din gosiga sak!

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att det gick bra på Martins intervju, och gud vad skönt för dig med en ledig dag! :)
    Haha, du är allt snabb på att boka in fikadejter, men man måste ju ta varje tillfälle i akt... :P

    Vet du, nu fick du mig riktigt sugen på att ta några små skutt i min säng... Sånt é livet, vuxen på pappret med 5 i sinnet.. Det är mig i ett nötskal, eller i alla fall när det kommer till Disney-filmer och hoppa runt...

    MegabamseKram <3

    SvaraRadera
  5. Jag kommer ihåg att jag brukade hoppa i Calles säng. Kan höra hur han säger - AKTA SÄNGEN

    Haha :D

    SvaraRadera
  6. åh nu blev jag kärlekskrank av inlägget nedan. Vill också få lappar. Emelie kan inte du skicka små kärleksbrev till mig? ;) vet faktiskt inte vad det är för adress men precis vid gullmarsplan torget. Är det nära dig??

    Jag säger JAA till samtliga förslag. Fika, promenad och ..(vad skrev du mer?).. shopping! jag tänkte att jag kanske kunde få ditt nr? :) hihi.

    Pusspårej

    SvaraRadera
  7. sv: haha jag visste inte heller hur jag skulle äta grapefrukt innan, men jag älskar det verkligen, åhh får typ sug efter det, mums<3 men jajo lite stänker det ;)

    glada kära Emelie!!! hoppa på i sängen, lite bus förgyller vardagen :D

    SvaraRadera
  8. Hoppa i sängen är roligt. Gör jag varje kväll. ^^

    Och ja du vi älskar all mat, typ. Haha. Men vår favorit är faktiskt thai. Vi älskar thaimat. Men en god köttbit är inte heller fel. Och sushi är också gott.. Och.. Ja. Svårt att välja, som du märker. ^^

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)