Lösenord

måndag, september 05, 2022

Framgångsrika surdegsfrallor

En tisdag när vardagen började rulla igång igen, så hade jag långlunch och peppade inför lunch med Josefin. Visst blev spegeln som jag målade fin, förresten? (By no means perfekt, men jag är mycket nöjd!). 


Jag hade satt en surdeg under gårdagen och var mycket nyfiken på hur frallorna skulle bli. Förra veckan hade jag försökt baka och det gick åt fanders. Men denna gång lyfte de faktiskt, och kom ut såhär!


Vetesurdegsfrallor med vallmofrön. En prefekt lunch, om ni frågar mig! Jag, Josefin och Elias (som mest låg på sin filt och skrattade åt diverse saker), åt frallor, pratade om allt som hänt och fyllde i luckor i varandras vardag. 


De blev såååååå goda! Och bubblorna, ser ni?!!? Nu är jag riktigt sugen på att fortsätta med surdegsbaket framöver!'

2 kommentarer :

  1. Jag MÅSTE börja surdegsbaka. Har du något nybörjartips?

    SvaraRadera
  2. (Det var jag som skrev, lär mig aldrig att först skriva namn när jag försöker kommentera från telefon.)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)