Lösenord

tisdag, augusti 30, 2022

Elias dop och salsicciapasta i Lappetorp

På lördagen var det ett fullspäckat schema. På förmiddagen var det dop, och på eftermiddagen-kvällen hade vi blivit bjudna till Andreas för att käka pasta och snacka skit. Jag hade ett litet missöde på morgonen då jag skulle stryka min klänning, och det blev ett hål rakt igenom tyget 😱 Det har aldrig hänt mig förr, men jag var lite uppstressad och stingslig och kollade inte riktigt upp temperaturen på strykjärnet....

Jag fick kasta på mig en annan outfit istället! Inte alls lika dopsnygg, men... Jag hade inte så mycket till val. 


Och dopet då...!! Det var Elias. Josefins son, som döptes. Det var en så fin ceremoni och Elias var en liten solstråle. Denna bild togs precis när Elias fick syn på mig. 


Josefin sjöng så fint i kyrkan att jag började böla. Så otroligt vacker röst. 

Därefter var det dags för fika i församlingssalen. Josefin hade bakat - MASSOR! Cake pops, dumlesnittar, kanelbullar, mini-cupcakes, kakor och chokladbollar. Och tårtan, såklart!


Vi alla satt och fikade, åt korv med bröd och lekte lekar. Jag fick till och med chansen att sitta några minuter framför Josefin och Elias, trots att de hade så många andra gäster att underhålla.


Jag var tvungen att avlägsna mig lite tidigare än vissa andra eftersom vi skulle iväg på annat social galej. Efteråt kände jag mig dock helt varm och glad i hela kroppen.


Hem, ta med mig Emil och så åka ut mot Lappetorp - där Andreas föräldrar nu bor, och där Andreas hade bjudit ut till kompishäng. Det var riktigt länge sedan vi alla hängde med Andreas (han har varit MIA pga en händelse) och nu hade han tagit tag i att få umgås igen. 


Vi fikade, snackade skit och spelade spel. Himlen blev rosa.


Vi åkte hem någon gång efter 22, fulltankade och utmattade av all social energi 💛


4 kommentarer :

  1. Så fint att få gå på dop! Och vad gott fika!
    Låter mycket spännande när du säger han varit MIA, som att det är något hemligt uppdrag. Misstänker dock att det inte är fallet. 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahhaa, nej, det var bara en konflikt som tydligen gick överstyr och som han gjorde en JÄTTEgrej utav och inte ville lösa/prata om öht, och sen inte ville ha kontakt med oss på ett år 🙄

      Radera
  2. Vilken social och härlig lördag det verkar ha varit! Och herregud vilket glow du har för tillfället?? Det bara lyser om dig. Jag tänker spontant att det kanske är ett tecken på att du mår bra för tillfället, stämmer det eller är du glow:ig ändå?

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA tycker du??? Shit vad glad jag blev över det. Men ja, jag har mått bra, ända sedan Paris och sommaren och GUD vad jag har trivs. Blir lite värre nu när temperaturen sjunker igen, tror jag, men vi hoppas inte!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)