Lösenord

måndag, november 20, 2017

Vår första söndag i nya boet

Vår första söndag i nya boet - och denna dag hade vi för första gången inte planerat någonting. Eller jo, egentligen; efter kraftansträngningarna med shopping, tapetsering, uppbärning och montering hela veckan skulle vi belöna oss med en ligga-i-sängen-hela-dagen-dag. En riktig chilldag, helt enkelt. Särskilt passande eftersom vi båda var lite sjukliga: Snuviga, hostiga och ont i halsen.

När vi vaknade upp kröp vi direkt upp mot den mjuka gaveln på kontinentalsängen med laptopen mellan oss och tittade på en amerikansk sitcom.


Sedan åt vi frukost på sängen, såg mer serier, gosade, såg en film, låg, tittade på mer serier.... Sedan blev vi sugna på glass. Eftersom jag var den mest friska av oss (eftersom jag nu var på bättringsvägen men Emil just sjunknat in) så tog jag bilen och brummade iväg till affären.


Sedan åt vi glass tittades på ännu en tjejfilm, och allt kändes så mysigt och enkelt. 

Mer än en gång utbrast någon av oss från tomma intet: "Åh, vad jag ÄLSKAR den här lägenheten!!". För att.. Allt med den är så underbart. Fina golv, lister, stor garderob, fräscha badrum, stort och rymlig men mysigt och hemtrevligt på samma gång...

Särskilt den höga kontinentalsängen (jag köpte de högsta benen som fanns för jag har alltid velat ha en SKYhög säng. typ så att en nästan ramlar ur den när en ska upp på mornarna)... Och den mjuka matten som ligger vid fotändan och som jag gräver tårna i när jag stiger upp (inget kallt golv här inte!)!! Det är verkligen vuxenlyx för mig; en hög säng och en mjuk matta nedanför.

Sedan skruvade vi upp en hylla i hallen också. Så lite produktiva var vi faktiskt. Fast mest gjorde vi ingenting.


8 kommentarer :

  1. Men jaaa, kontinentalsäng + matta under är SÅ vuxenlyx! (Älskar att du myntade det uttrycket btw, haha). Har du och Emil förresten diskuterat hur ni skall göra med uppdelning av hushållssysslor förresten? Upplys mig gärna om du redan har skrivit om det tidigare - minnet är inte det bästa just nu med allt pågående skolarbete...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det ett genialiskt ord? Sådant som en inte uppskattade som barn men som är SÅ viktigt nu..

      och det har vi egentligen inte..! Men det borde vi göra! Eller åtminstone göra en videoblogg om.. :3

      Radera
  2. Åh en ligga-i-sängen-hela-dagen-dag! Avundsjuk. Exakt en sådan skulle jag också behöva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boka in en! Man måste ibland prioritera att negligera ;)

      Radera
  3. Måste ändå säga att jag tycker ni är duktiga, vilken jäkla energi ni haft sista tiden. Planerat och fixat och köpt en massa saker till ert gemensamma bo. Själv har kraften totalt runnit ur mig..efter fyra års byggande av hus så är jag totalt bränd på allt som har med inredning att göra.. haha. Men det blir nog bättre snart! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh... Vilken oväntad kommentar, men SÅ uppskattad! Jag har nog inte insett själv att jag kämpat på så, men det känns oerhört bra att få bekräftelse för det. Tack, Charlotte <3
      Men jag förstår att du är trött! 4 år?! Wow..! Hur har du "inrett" under tiden?

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)