Lösenord

söndag, oktober 22, 2017

Pizza Hut, kurragömma och min första bio-skräckis

Och här kommer lastat; de mer fullspäckade inläggen om helgen som varit! Sedan flera veckor hade jag och Emil planerat att åka upp och härja i Stockholm denna helg - men vi börjar givetvis med fredagen.

Först hade vi tänkt att det skulle vara jag och Emil som hade en fredagskväll på Heron City med middag och bio, men när vi fick nys om att Fredde också var bio-sugen så hakade även han på. Ett enhälligt middagsbeslut resulterade i... *dun dun dun*.. Pizza Hut!


Vi hade ju tagit med Fredde till ett Pizza Hut när vi åkte från Motala i somras, och nu var han sugen på mer. Såklart. 


Hur kan en inte gilla Pizza Hut? 


Jag och Emil beställde in vår vanliga large med ostbollar som kanter (och delade med oss ett par stycken till Fredde). Det är en självklar beställning sedan vi provade det första gången i Paris - once you go cheese balls, you ain't going back! Pizza Hut är inte längre Pizza Hut utan dem.

Efteråt hade vi 1½ timme att döda innan dess att filmen vi bokat skulle börja. Vi diskuterade lite emellan att spela biljard eller hitta på andra hyss, och det slutade med att vi lekte kurragömma!

Tänk er - ett fyravånings-köpcentrum, en räknare och två gömmare. Hur kul som helst?!

En omgång sten-sax-påse utnämnde Fredde till första räknaren, och Emil och jag pilade iväg separata håll för att gömma oss. Jag hittade en liten avskild alkov utanför toaletterna där jag satt och hoade.


.... Men sedan blev jag rastlös och ställde mig och kikade ut över centrumet från dörrposten. Då blev jag hittad.
Vi körde totalt tre omgångar så alla fick räkna, och vips, så var tiden kommen för godis- och snacksinköp inför bion! 


En varsin påse lösgodis, en påse chips att dela på och lite dricka. Sedan pilade vi upp till bion där vi hade bokat Happy Death Day. En skräckis! Kolla trailern!


Jag var lite spänd eftersom jag egentligen har så svårt för skräckisar (jag blir så vansinnigt rädd, oftast), men även peppad.


Och filmen då? Ja, den var bra! Ingen renodlad skräckis i och med att den knappt innehöll jump scares, blandades med mycket humor, romantik och thriller-liknande inslag. Men bra, det var den! (Särskilt för mig som inte klarar av skräckisar vanligtvis).

Efter filmen var klockan över 23, och vi sade adjö till Fredde som skulle hem till kattungarna. Själva åkte vi vidare in mot stan, och för att tillbringa sista natten i min lägenhet. 
Dagen efter skulle vi nämligen storstäda, och sedan lämna nycklarna till min nya hyresgäst.


9 kommentarer :

  1. Åh jag är alltid så kluven inför skräckfilmer. Kan tycka att det är lite härligt att bli lagom rädd samtidigt som jag tycker att det liksom är arbetsamt både psykiskt och fysiskt (sitter och spänner mig hela tiden). Men denna blev jag faktiskt lite sugen på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har precis samma ståndpunkt som dig. Men med samma undantag som du så blev jag faktiskt väldigt intresserad av denna, och det var det värt! En bra film som inte alls var alltför skräckinjagande.

      Radera
  2. Jag måste nog testa den där pizzan någon gång...

    SvaraRadera
  3. ÅHHH Pizza Hut <3333 Testade det för första gången i somras när jag var i London. Jag undrar vad det är för geni som först kom på ostfyllda kanter? En fullkomligt briljant person skulle jag vilja påstå..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhja! En framtida nobelpristagare, skulle jag tillägga ;)

      Radera
  4. Hahaha gud vad kul med kurragömma! Och gratis dessutom, det skadar ju aldrig. Bästa idén någonsin!

    SvaraRadera
  5. Jag brukar få väldigt konstiga blickar när jag avslöjar det här men.. Jag gillar inte pizza :P Så min gissning är att jag nog inte skulle gilla Pizza Hut något vidare ;)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)