Lösenord

söndag, september 17, 2017

Han somnade i bilen på vägen hem

Igår, lördag, ska ni få höra vad för spännande saker vi hade på agendan! Det var så mycket att (*spoileralert!*) Emil somnade i bilen på vägen hem. Men, vi tar en sak i taget..

Först av allt hade vi bestämt träff för att fika med Christoffer runt 13-tiden. Han kom nämligen till Stockholm en helg från sitt nya hem i Mora (där han fått anställning som ptp) och då ville jag ta tillfället i akt att träffas. Vi beslutade oss för Café Saturnus, som har de absolut största och godaste bullarna i hela stan. Dessutom är det ett franskt café, så jag får lyckan att prata lite franska!

Efter 1½ timmes biltur så var jag och Emil framme på Östermalm i Stockholm. 


Eftersom jag och Emil kom lite tidigt hann vi sitta och ta selfies. 


Lite nervöst var det allt. Emil hade ju aldrig träffat Christoffer, och mina ex har alltid varit ett känsligt ämne för honom. Men nu, nu skulle det äntligen bli av... (Kan nog medge att jag själv också var rätt nervös).


När Christoffer dök upp i dörröppningen kilade jag snabbt fram och gav honom en stor kram. Jag och Christoffer har ju inte setts sedan vi tog examen i slutet av maj! Jättekonstigt, var det. Sedan fick jag introducera dem för varandra, och vi gick och beställde fika. Gigantbullarna, såklart.

Sedan satt vi och pratade. Tack och lov betedde de sig båda exemplariskt (inte för att jag var rädd för en catfight eller så..) . Mest var det jag och Christoffer som satt och diskuterade hur det var att börja arbeta som psykolog, om olika psykometriska tester och arbetsbelastning (eller brist därav, för hans del). Dessutom hade han med sig tre spindlar i en burk till mig som jag ska få fortsätta träna med, varav de vid överlämningen bara var två eftersom den ena blivit uppäten av en av dem. Oops.

Efter en dryg timme så hade Christoffer massor av ärenden att utföra - sin systerdotters födelsedagskalas och andra familjefestligheter. Vi sade adjö och brummade vidare.

Emil och jag åkte hem till mig för att hämta upp lite av min mammas gamla möbler - sådant jag vill ha med mig till vårt nya bo. Vi gick ut på mitt tak och beundrade utsikten ett tag, också.




Tänk att jag inte utnyttjat denna underbara vy så mycket tidigare. 


Bra för både fotografering och hångel.


*så himla himla himla kär*

Lite spontant (och eftersom det ändå var på vägen hem) så åkte vi till IKEA. Vi är ju båda superkåta på att planera allt inför flytten den 13 november, och studerade nu grundligt nya köksbord och stolar, skrivbord, mattor och bokhyllor. För ännu mer precis planering så satt Emil och ritade upp rummen och hur eventuella möbler kunde stå.


Tror vi traskade runt i IKEA i 2½ timme ungefär, diskuterande och granskande av vad vi senare ska inhandla. Sedan blev vi båda toktrötta.

Och nu till spoilern i rubriken: Vid 18-tiden så somnade Emil i bilen på vägen hem. Lille söte, som satt med halsen vikt på ett sätt som garanterade nackont vid uppvaknande. Så trött var han.

Så fort vi kom hem lassande vi in grejerna vi köpt och hämtat med, och sedan började vi sätta en annan plan i verket... En resa till Paris! Jag har inte kunnat hjälpa annat än att sakna det, och trots att vi pratat om att åka redan i oktober så valde vi istället att boka en lite längre resa i december. Åh åh åh, jag längtar så så mycket! 


Så nu är det bara roligheter kvar. Nya psykologjobbet, flytten till nya boet, och sedan jul och en Paris-resa..!

Efter det så satte vi på en film - andra Thor-filmen (för att förbereda oss på trean som snart har premiär!) och åt de sista Emil-kakorna. Sedan hånglade vi en del. För jösses, vad han kan hångla, min pojkvän. 


4 kommentarer :

  1. Till och med jag blir ju nervös av att läsa om den där fikan... Tror du att Emil kommer vara mer bekväm med din och Christoffers vänskap nu när de har träffats?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, jag hoppas verkligen det..! Nu har det blivit lättare med ex-ämnet också, i och med att 1) vi inte har långdistans längre, jag och Emil, 2) vi faktiskt bor ihop och har således en "tryggare bas", och 3) Christoffer bor i Mora så vi hörs/ses inte av så mycket numera.
      Men däremot tror jag mycket av det som Emil hört om Christoffer varit lite jobbigt, och att nu få ett ansikte och se att han faktiskt inte är så hotfull är en bra grej. Tror det kan öka på Emils självförtroende en hel del... Speciellt med tanke på att jag ser Emil som högt överlägset pojkvänsmaterial på alla plan, och att han (enligt mig) inte alls har någon anledning att känna sig osäker. :))

      Radera
  2. Vad skönt att det gick så bra och att du och Christoffer har fortsatt att vara vänner! :) Pratade du och Emil om fikan, och hur allting kändes, efteråt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gjorde vi, och jag tror Emil blev lite lättad av den.. Christoffer var nog visst inte så farlig som han hade trott, gissar jag.. ;)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)