Lösenord

torsdag, augusti 03, 2017

Min kropp trenger sopp (och en fidget runner)

I tisdags vaknade jag upp vid 10-tiden (det blir så när jag inte släcker förrän 01 pga skam-maraton), ligger och drar mig och ler sedan av Emils godmorgon-sms. När jag väl vaknat någorlunda och duschat så var det dags för frukost. Och ni kanske inte förstod vad jag menade med att jag fått "dille" på champinjoner, men jag ställde mig bannemig och stekte champinjoner till frukost.

Snapade Emil lite skämtsamt om det och fick tillbaka "du är min lilla champinjon". Då svarade jag. 


Så var det helt plötsligt inte så gulligt längre. Hehe. 

Så gick jag ut på promenad! Jag skulle bara jobba ett kort pass denna dag (17-20) och ville hinna med att röra på påkarna några timmar innan bageriskillzen skulle sättas på plats. Häng med!


Det fladdrar alltid till i hjärtat på mig när jag ser en fransk flagga. Då blir det liksom så tydligt att jag är här. I Frankrike. Lever min dröm. (Visste ni att när jag flyttat hem så har jag bott i Paris i totalt två år, alla vistelser sammanlagt?).


En sak som är så bra med Frankrike är att boulangerier kan se ut såhär: Så söta att det känns overkligt. 


Med en söthetsmässigt matchande insida. 


Här kommer en bildkavalkad av mer vyer får mig att älska Frankrike:




Hoppla, vem kikar fram där? Är det inte självaste Eiffeltornet? Åh, hej, jag har saknat dig!


Ju närmare en kommer henne, desto mer Haussmann:iska blir byggnaderna.




Pssst! Vaaaar är den vita mini-coopern? 


Men helt plötsligt var jag i Champs de Mars (Marsfältet)! 


Dock vill jag nog påstå att Eiffeltornet är lika vackert i mars som under alla andra årstider. 


Vid Eiffeltornet hade jag som uppdrag att hitta en fidget spinner (eller fidget runner som jag envisas med att kalla dem). Eller mer exakt: En fidget runner mycket coolare än den Emil har.

Hittade den här! Blev toknöjd! Prutade ned den från 11 euro till 5 euro (55% billigare, tjena!) och sedan spinnade jag på den nöjd när jag gick därifrån.


Sedan bestämde jag mig för att ta en liten längre hemväg genom 15:e. Ramlade över denna park som jag aldrig varit i förr, och blev betagen av grönskan och den stora fontänen i mitten. Här hade jag lätt velat pique-nique:a (om det inte legat så långt ifrån där jag bor).


Och... sen så gick jag hemåt. Eller, på vägen hann jag handla mer champinjoner. Jag hade ju ätit upp mina champisar under morgonen, och MIN KROPP TRENGER SOPP!


Här blev rutten i alla fall, när jag ramlade in kring 3 timmar och 45 minuter senare.


Otroligt nöjd och mör i kroppen fick jag mig 1,5 timmes vila innan mitt korta jobbpass, varav jag därifrån fick med mig en varm, nygräddad baguette hem till middag.

 Snacka om en bra dag! 

8 kommentarer :

  1. "Låt mig vara din svampinfektion" Hehe, ew :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, exakt! :'D
      Ps. Jag har svarat i kvarg-inlägget om förälskelse! Kika där!

      Radera
  2. Vilket charmigt rim! <3

    SvaraRadera
  3. SNÄLLA BERÄTTA VAD DU TYCKTE OM SKAM <3 För det första är jag förvånad att jag inte var sist i hela världen med att se Skam...! Jag totalvägrade och tyckte det var så töntigt och under min värdighet ända tills för typ en månad sen kanske... Vet inte vad som hände, varför jag till slut gav efter men ett avsnitt och jag var FAST. Såg klart hela serien på fyra dagar. Snittade alltså en säsong på en dag. JAG. ÄR. SJUK. Och kände mig så tom efteråt. Men samtidigt hel. Och trasig. Obs! Har inte gjort detta officiellt genom att skriva på Facebook eller så, jag skäms över att jag gav efter och jag skäms över att jag älskade det så mycket och jag skäms över att jag inte bara kunde svälja min stolthet och se det från början så jag hade kunnat följa med på sociala medier i realtid... ;( SNÄLLA DÖM MIG INTE, jag känner stor tillit till det här forumet, känns som att man kan vara ärlig med allt här... Till och med SKAM.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah, jag var lite som du först och tänkte att "varför ska jag se denna serie bara för att alla andra gör det? bara för att den är så hypad?" och så tyckte jag det var lite töntigt att de pratade norska osv osv, jag vet inte, haha. Men jag blev också typ fast direkt och tycker den är SUPERHÄRLIG att se på, alltså. Jag menar, den är så enkel men också så relaterbar och så självklar och träffsäker och jag mår liksom bara ... BRA av att se den.

      MEN DU. Skäms inte! Hallå, bara njuuut av att du hittat en serie som berört dig (och resten av svenska folket) så jävla mycket! :D

      Radera
    2. HAHAHA jag tyckte också det var töntigt att de pratade norska! ;D Absolut inget fel på norska språket i sig, men serier ska vara på svenska eller engelska helst, blir knas i mitt huvud annars... Hade mycket norsk kurslitteratur tidigare och trots att norska språket är väldigt likt svenska och jag egentligen förstår allt, så blir det för mig större språkbarriär än med engelska och jag har svårt att hänga med... Men med Skam kom jag in i språket rätt snabbt ändå, mycket lättare än jag trodde. En annan bidragande faktor till mitt motstånd var just hypen kring Skam och att alla svenskar snackade norsk helt plötsligt... Jag tror jag är en sån person som om något är väldigt populärt eller hypat vill jag göra tvärt om! Haha.

      Men håller med. Så mysig, lättillgänglig, relaterbar serie som gav mig så mycket <3

      Radera
    3. Hahahaha, åh, så roligt!!! Älskar hur du beskriver det, för jag håller verkligen med till 100%!! Så relaterbart, allt du skriver!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)