Lösenord

fredag, juli 07, 2017

Glass, banan-éclair och egengjord Half Baked

Denna dag bestod av 80% socker för min del - vilket vad var som krävdes för att hålla min lilla kropp igång. Eftersom jag och Emil inte somnat förrän 4, så vaknade jag inte förrän vid 13 och det kändes väldigt, väldigt udda. Däremot hade jag en glassdejt med Loïc vid 15, så vi hann bara dega lite i sängen och se på Supernatural innan jag stack iväg och mötte honom.

Ute var det mulet, men ohyggligt varmt. 


Vi gick direkt till ett glasställe och beställde något svalkande att äta. 


Jag tog en bägare med speculoos (mycket god) och stracciatella (minst lika god!) 


Lolo tog en milkshake med choklad och hasselnöt, han.  Också en genialisk idé. 


Jag satt tålmodigt och väntade på att få äta efter att jag tagit mina bilder. Men jag måste ju vänta - Loïc vill ju också ta bilder till sin instagram, såklart! @loicsenat


Efter att vi ätit så tog vi en sväng runt i Luxembourg-parken. Det var svårt, för det var nästan för varmt för att fungera. Vi satt en timme i parken - lite mer, och diskuterade olika serier, hur det var för honom på jobbet, vad jag och Emil haft för oss/skall ha för oss och lite annat smått och gott.

Därefter fick jag nog av värmen och sade att det var dags att gå hem och möta upp en lättare klädd person som lyxigt låg och svalkade sig under fläkten. Längtade.

Jag kom hem och vi låg och bara gosade ett tag, tittade på serier, surfare på mobilerna och sedan gick jag ut och köpte oss middag: Varm, nygräddad baguette, en kyckling-panini och en.. banan-éclair!


Miam...! Den var precis lika god andra gången!

Medan vi låg där och såg serier och filmer, så blev himlen mörkare och solen gick ned. Det var riktigt vackert att åsynja solnedgången över hustaken, må jag säga.


Och när klockan blivit runt 22:3o sade Emil.. "Vad var det för dum idé vi hade igår om att inte äta dessert idag?" och så kom vi på att det är dumt att följa dumma idéer. Så vi gick ut för att råda bot på det. Emil var speciellt sugen på sin svenska favorit: Half Baked, som är i princip omöjligt att hitta här numera.

Det var fortfarande rätt varmt ute, och det gjorde bara vårt glassug ännu starkare!


Men vad gör en när det inte går att hitta Half Baked? 
Jo, en köper en Cookie Dough och en Chocolate Fudge Brownie, och blandar manuellt! 


Mitt spexiga miffo, åh vad jag älskar dig. Du går ut med mig mitt i natten och letar glass, du kramar om mig och gosar med mig så fort du får chansen, du bevisar varje dag hur mycket jag betyder för dig med små saker du gör; små gester, små beröringar, du litar på en framtid med mig, du testar nya saker för mig, du utmanar dig själv och du är så himla himla älskvärd.

Slut på spontan kärleksförklaring.

Så gick vi hem och Emil kokade ihop ett vinnande glasskoncept!


Så tittade vi på Fockers-filmerna, först 3:an och sedan 1:an (ja, konstig ordning, jag vet - det bara blev så). Stämningen blev lite tung där ett tag (det är verkligen en berg-o-dalbana när man umgås 24/7 såhär) men det löste vi med massor av prat och kramar.

Ps: Det blev tyvärr ingen videoblogg, för jag stod inte ut med hur ful jag var i håret. Sorry. (japp Emil blev också aningen irriterad).

2 kommentarer :

  1. Haha, alltså bilderna på spexiga Emil :D Bra att du har honom att ta foto på en dålig hårdag. Ser fram emot videon en annan dag istället, den som väntar på något gott vet du...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja, jag älskar också bilderna <333
      Ja.. Vi får se hur det går. Han blev kanske så irriterad att han inte vill göra om det. Fattar själv att om vi spelar in 7 minuters podd och så får jag ett sådant ångestpåslag på mitt hår att jag raderar den - då hade jag också blivit rätt avtänd på idéen om jag var honom :P Men jag har inte vågat fråga än. Vi får se. :P

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)