Lösenord

torsdag, mars 16, 2017

Dagens kalasvackra bakelsedisk och en trasig Trois Chocolats

Nu var det ett tag sedan, och äntligen har jag fått tillfälle att klicka en bild på dagens bakelsedisk. Denna gång från en lördag, vilket betyder att den är storslagen och fullproppad med diverse helgvänliga bakelser. Åh. Lördag är nog den dagen butiken är som allra allra vackrast, och där lunchsmörgåsarna, pajerna, pizzorna och soppan försvunnit för att ge plats åt än mer gelatin, choklad och smörkräm.



Dessutom har jag kommit på vad jag ska få Emil att testa i nästa helg (!!!) när han kommer. Vi ska äta en torsade au chocolat, som ni ser gömd femma från höger. Den tror jag att han kommer älska (!) i och med att han föll så hårt för croissanterna.

Och japp, jag planerar hans visiter lååångt i förväg. Vill hinna göra allt det viktigaste!


Jag börjar bocka av fler och fler små bakverk provsmakade från den här disken över. Oavsett vilket har jag 30% rabatt på hela sortimentet, men ibland om en bakelse råkar gå sönder eller blir lite trasig, så finns det möjlighet att smaka av den då den inte kan säljas... Som igår. Jag råkade stöta till en 3 chocolats (ja, råkade!!!) så att den fina chokladglasyren fick ett jack i sig. I personalrummet så öppnade jag sedan upp den och såg innandömet. Wow.

Mörk chokladmousse, mjölkchokladmousse och vit chokladmousse i tre lager, täckt med en chokladglasyr. Kan ha varit något av den godaste franska bakelse jag ätit, faktiskt. Synd att jag inte tog en bild till er. (såg typ ut såhär på insidan).


Trois chocolats (översatt: Tre choklader) ser ni trea från vänster, med en liten chokladmacaron på sig. 

Om ni kommer till Paris och gillar choklad: köp den.

Förresten! Nu är frågestunden avslutad och Emil ska börja svara på frågorna. Heja heja (till och med jag är pirrig för hans svar ju?!).


2 kommentarer :

  1. Asså, den sista bilden vill jag typ ha som en plansch i taket ovanför min kudde så att det är det första jag ser varje morgon när jag vaknar. Trois chocolats verkar som en dröm gjord för mig, jag måste till Paris så jag kan smaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, men åh, sötnos! Om du kommer hit så lovar jag att bjuda dig på en ;) ;)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)