Lösenord

fredag, december 16, 2016

Två små klipp från en sjukling

Jag har ingen aning, men på de senaste två veckorna verkar jag inte kunnat bli av med min sjukdom. Jag har gått igenom alla förkylningssymtom en kan tänka sig - snorig, huvudvärk, täppt näsa, trötthet, feber, ont i halsen och nu till sist hes som en kratta. Egentligen hade jag velat stanna hemma och dö i mitt eget slem, men de sista kurserna har obligatorisk närvaro på varje tillfälle - så jag har inget val än att åka till universitetet i alla fall. 


.. och med det hann jag göra en liten videoblogg på väg till bussen, samt efter skolan. Jag var kalaslycklig för att få komma hem till min koja, men också otroligt trött på att vara sjuk.


   


Och då måste en ju se till att självömka och trösta sig ordentligt, visst? 
Det gör jag i alla fall, och det finns bara ett sätt att göra det på - med glass.



Alltså Ben & Jerry's 


Efter glassen kände jag mig inte friskade, men desto gladare åtminstone..! Kanske också beror på att dagen efter så skulle jag åka på en kvick visit till Nyköping...

4 kommentarer :

  1. Men åh, stackare - det finns ju inget värre än riktigt sega förkylningar som vägrar att släppa! Hoppas att du kryar på dig snart och att Emil tar hand om dig under tiden. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, jag håller verkligen med dig... Tack, Emma! Tur att jag har en Emil (i alla fall några dagar i veckan).. <3

      Radera
  2. Stackare, jag lider med dig! Går själv igenom exakt samma sak, har lämnat huvudvärk, snorighet, hosta osv bakom mig och är nu inne på täppt i alla luftvägar-stadiet... det suger! Hoppas vi blir friska innan jul.
    PS, Hahahah så gulligt att du har Kotten med till skolan <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men USCH. Stackars oss <33333
      Vill ge dig världens megastora kram nu, så vi båda blir friska på stört.
      Stor stor kram! (och Kottis hjälpte faktiskt! Han var varm och gosig mot min mage).

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)