Lösenord

torsdag, december 01, 2016

Emils far har fetaost i köttfärssåsen

I måndags vaknade jag återigen upp av en kramig pojkvän som tog sig ut i den kyliga vintermorgonen. Denna gång i Nyköping. Han skickade mig kort därefter en bild på hur det såg ut när han var på väg till jobbet. Allt detta medan jag fortfarande låg kvar i sängen och sussade.




Fast sedan tog jag mig upp, klädde på mig och tentapluggade en aning. Speeeegelselfie.




Men efter ett tag skulle jag ta mig och promenera in till centrala Nyköping.




Tidigare när jag har gått in mot stan har jag alltid gått längs bilvägen. Denna gång när jag tog mig ut bestämde jag mig för att ta .... skogsvägen?!



Jag var lite osäker på hur det skulle gå. Plus att det var svinkallt.



Jag var redan lite osäker till en början, och när jag märkte att vägen svängde i riktningar som inte riktigt gick i linje med mitt sinne för orientering, så kände jag lite "var fan är jag påväg?". Jag var tvungen att fråga en förbipasserade huruvida jag faktiskt var påväg mot Nyköping, eller om jag var på väg till tjotahejti. Men tydligen var det rätt väg.




Slutligen kom jag fram till Linnéas jobb, där vi skulle mötas när hon slutade. Oväntat nog kom ett personalmöte i vägen för vårt umgänge, och planerna gick i stöpet. Istället fick jag hennes nycklar och skulle tillbringa lite tid i hennes lägenhet.




På vägen dit framkom det att jag var bjuden till Emils far under kvällen för att äta middag, och träffa hans fars familj för första gången (!). Jag köpte en julstjärna att ta med mig som tack för inbjudan.




Jag tillbringade en dryg timme i Linnéa lägenhet med att dricka te och äta godis innan Emil också kom dit och vi blev upphämtade av hans fars fru. Sedan åkte vi ut till en liten stuga mitt i skogen, där jag fick träffa hans far och halvbror för första gången. Vi blev bjudna på köttfärssås med fetaost i, satt framför brasan och kysstes (ja, inte allihopa då, men jag och Emil i alla fall - hade kunnat bli awkward annars), drack te och åt arraksbollar och lärde känna varandra.




När klockan närmare sig halv tio blev vi tillbakaskjutsade hem till Emil genom, vad som nu blivit, ett snölandskap,

I det stora hela hade jag en kalasfin kväll. Hans far, låtsasmor samt bror var hur tillmötesgående, välkomnande och trevliga som helst, samtalet flöt på utan problem och jag kände mig både mätt och varm i hela magen av att bli kramad av Emil. Plus att det kände riktigt, riktigt pirrigt att höra att de hade sett fram emot att äntligen få träffa mig.


6 kommentarer :

  1. Mysig läsning! Hade nog nästan förväntat mig den här utvecklingen så småningom ;) (frågan var mest med vem?)Känner man att det är rätt ger det sig liksom självt. Lycka till och njut <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo, det hade nog de flesta. Men livet blir som det blir - en vet aldrig hur eller när! Eller om saker återigen förändras? Det gäller att vara öppen för allt!
      Och grattis, grattis, grattis på födelsedagen, teruko!

      Radera
  2. Började skratta lite åt rubriken för den känns verkligen så otroligt clickbait-aktig?? Typ "Emils far har fetaost i köttfärssåsen - vad hände sen?" eller "Emils far har fetaost i köttfärssåsen - är det ens möjligt?".

    Fetaost i köttfärssås låter som en hit förövrigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja!! Det var precis det jag försökte få till! Tyckte rubriken var så oansenligt random och menlös, men ändå så talande, haha!

      Och fetaost i köttfärsen var KALASGOTT. Gör det! :D

      Radera
  3. Vad fint fotot med katten framför brasan är. Jag blir lugn och varm bara av att titta på det. Härligt att Emils familj är schyssta, det är ju inte nödvändigt men en STOR BONUS om man går bra ihop med ens partners nära. Man kan ha så mycket kul ihop då. Tex kan du lära dem laga köttfärssås! Med vänlig hälsning Skeptisk till Fetaost i Köttfärssås :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tyckte också det var en såndär typiskt bra *bloggbild* jag bara var tvungen att ta!.. Och som du säger - det är viktigt att komma bäst överens med partnern, men om det även går smidigt med resterande familj är det en lite underlättande faktor för ett trevligt förhållande :)))
      HAHA! Men fetaosten var faktsitk jättejättegod i köttfärssåsen!!! (men inget jag kommer ta efter, jag gillar min klassiska!).

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)