Lösenord

fredag, november 11, 2016

Winter has come and it's going to get you

Vad var det egentligen jag sade? Vinter kan ta sig i brasan. Häromdagen var verkligen en vintermardröm för Stockholmarna.




,.. och vad vet vad ni tänker - visst ser det vackert vilseledande förtjusande ut? Jo, det gör det. Men det är egentligen rent helvetiskt.




För inte nog med att det snöade - det snöade, och snöade, och snöade, och snöade! Folk kom inte till jobbet, tåg och bussar blev inställda i hela Stockholm, det rådde halka, bilar fastnade på vägarna...




Trots att jag har min nya vinterjacka (tacka gudarna att jag köpte den förra onsdagen!) och ser ut som en liten eskimå, så fryser jag in i benmärgen. Snön är kall och blöt och blir till vatten på mina jeans, och trots att jag har trippla lager så blir låren helt röda av kyla.




Jag försökte ta mig till skolan. Stort, stort misstag.
Jag fastnade tillsammans med min klient på en buss som vi väntade på i 30 minuter i iskyla, och satt sedan på bussen i 1 timme medan den åkte 50 meter. Sedan var alla passagerare tvungna att evakuera den. Vi fick gå tillbaka till tåget som vi kom ifrån.




Jag avskydde livet den här dagen.
När jag var tillbaka vid pendeltågsstationen sade jag till mig själv "fuck it, jag skiter i det här", struntade i hela dagens föreläsningar och gick hem och lade mig under täcket.



1 kommentar :

  1. Gick förbi en folktom buss som stod lämnad i snön, nästan, men inte riktigt ända framme vid busshållplatsen. Det syntes att den (busschaffisen) kämpat och försökt. Förgäves. Det var något fint och pirrigt i det, om än det ju kan tyckas förjävligt, visst, men i vårt annars så strukturerade och fröken URiga land gillar jag ändå den schen som spelades upp i mitt huvud när jag passerade. "äh, jag skiter i det här, nu går jag hem" bussjävel.

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)