Lösenord

måndag, november 07, 2016

Tacos, allahelgona och Joking Hazard

Första natten i Nyköping var lite si-och-så. Vi somnade inte förrän vid 4-tiden, Linnéa hostade halsen ur sig från sin sjukdom och jag vaknade upp av att ligga i den springa där rullgardinen inte mötte fönsterblecket. Men när vi väl kom upp vid 10-tiden så tog vi en *härligt fräsch* morgonselfie.




Segheter och några timmar senare hade jag, Emil, Linnéa och Marcus vi lyckats klä på oss och skulle ut och frukostfika. Julia hängde på!



Linnéa och Marcus utbytte *kryptiska blickar*


... och jag pressade fram huvudet som en sköldpadda som kikar fram ur skalet. Syns jag tillräckligt?


Gruppselfie (- kameraskygg Marcus)!!!



Eftersom vi hade eftertraktade planer om att äta tacos på kvällen, så spolar vi fram till när vi var på Citygross och handlade. Jag hittade min barndomskärlek.



.... Och Linnéa hittade en stor kramkompis hon med. Varav ingen av dem fick följa med hem.



Efter att ha handlat allt som behövs till tacos (nivet: gurka tomat bröd köttfärs) och så lite snacks (nivet: chips dipp läsk) och så lite frukostartiklar (nivet: ägg bacon) så åkte vi hemåt. Linnéa och jag blev avsläppta i hennes lägenhet och killarna åkte iväg på sitt, fram till vi skulle ses igen till kvällen.

Här började galenskaperna.


Vi tog 90-graders-selfies i spegeln och utforskade hur ful man kunde bli upp-och-ner. Svar: Jätteful.


Sedan kramades vi (och slogs lite) i soffan. Linnéas rumpa är sjukt klappvänlig. Snapchat gick varm.



Efter tre timmar blev vi upphämtade av killarna igen och åkte hem till Emil, där vi denna gång skulle tillbringa natten. Andreas var redan där. 


Någon (läs: Linnéa) började gräva i chipsskålarna innan köttfärsen ens börjat stekas.


 Emil och Andreas och jag och Linnéa. (Marcus är fortfarande kameraskygg).



TACOSEN ÄR SERVERAD!!!


Vi tog alla vår egna lilla speciella kombo på varsin tallrik i Emils vardagsrum.


Och det blev en gruppselfie (- Marcus) igen!!!



Efter maten och matkomat, men precis lagom innan efterrättssuget så valde vi att gå ut till kyrkogården. Det var ju trots allt Alla Helgona. Vi pälsade på oss, och sedan gick vi till Nyköpings kyrkogård.




Där var vi en kortare stund, gick runt bland de vackra gravljusen och tänkte på saknade närstående. Jag och Emil stod ett par minuter och pratade om döden och livet, och det kändes himla fint.

När vi väl kom hem igen ville vi ha dessert. Emils kakor, varma med vaniljglass och kolasås, tack!



Alltså jag DÖR så gott!!!!


(Alltså vad gör Linnéa på den här bilden???)

Efter efterätten var det dags för spel. Andreas hade tagit med sig sitt kanonspel Joking Hazard. Där satt vi, spelade och skrattade till jag inte orkade hålla ögonen öppna längre. Bokstavligt talat.




Då gick jag och lade mig, och ett par timmar senare sov även resterande kufar i samma vardagsrum som mig. 




Morgonen därpå hade jag ställt klockan på 08, och Emil och jag gick upp (alltså orimligt fin kille) och lagade frukost till resten av gruppen. Jag stekte bacon, och han gjorde äggröra. Sedan visade det sig visst att det enbart var vi som var vakna nog för att äta av den.

Precis innan 09:30 skjutsade Marcus mig till busstationen, och det var med ett tungt hjärta jag sade adjö till mina tokfina vänner.
(Jag saknar dem redan).


1 kommentar :

  1. Hahahahah fyfaaaannn vilket skönt inlägg!! Älskar att du fick med videon också hahahah! Och upp o ner selfiesarna ahahah dööööör. Åh, vi är verkligen världens roligare och bästa bloggerskor, har så kul när jag läser våra egna inlägg hahaha (man SKA va egenkär!!)
    ÅÅÅHHH bästa helgen. Men fyfan vad du är sneaky och finkänslig när du skriver inlägg. Inga dirty detals at all... Lite besviken där ;)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)