Lösenord

söndag, oktober 30, 2016

Min tillvaro blev såhär tusen gånger bättre

Så kom det sig, att jag fick en snilleblixt i och med en chattkonversation med min goda fransoskamrat, Loïc. Han berättade nämligen att han fyller år den 12 november, och att han inte brukar fira speciellt.

"DÅ KOMMER JAG NED OCH SÅ FIRAR VI!" tjuter jag.



Och så blev det så. Jag spontanköpte en resa lite snabbt, och Loïc började planera en restaurangmiddag för sina närmaste vänner (mig inkluderat, får man nu hoppas)....

Jag längtar. Jag längtar efter att få andas den avgasfyllda Paris-luften igen, att känna doften från boulangerierna, att få kyssa Maxime, att få äta crêpes, att promenera, att umgås och fira Loïc....

Min tillvaro blev såhär typ tusen gånger bättre!!!!



(Förresten, om jag skulle börja fnula på en videoblogg... Vad skulle ni vilja höra om? En update om mitt liv? Något speciellt ämne ni vill att jag beror? Några frågor jag bör svara på?)

3 kommentarer :

  1. Åh så härligt!

    Kul med videoblogg! Jag tycker att det är härligt att få hänga med på några snuttar av vardagen men det är också intressant att höra dig prata om olika ämnen som du tycker är viktiga.

    SvaraRadera
  2. Det känns lite som att du gått över till ett monogamt förhållande med maxime? Eller har jag fel? :)

    SvaraRadera
  3. Nutid, med inslag av dina framtidsdrömmar/planer:)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)