Lösenord

fredag, juli 22, 2016

Barbuc' med kollegor och heta frågor

I tisdags jobbade jag, Jérémy och Alexandrine stängning, och Jérémy hade bjudit in oss, och tre andra kollegor på grillkväll. Eller barbuc' som dem säger, och ska vara en cool förkortning på "barbecue".

Hur som haver, när klockan slagit 21:00 och PAUL var stängt, så mötte vi upp Loïc, Hugo och Aurélien och tog oss ut till Jérémys lägenhet i förorten, fem minuter från Paris gränser. Så här pittoreskt ser det ut i hans kvarter.




Jérémy delar en kalasfin, stilren lägenhet tillsammans med sin pojkvän, högst upp på sjunde våningen med terass. Wow. Se utsikt.



Dessutom hade han stått i och förberett hur mycket som helst, kvällen till ära. Fixat olika sorters korvar, kycklinglår, en pastasallad och en couscousallad.

Men först började vi med en apéritif: småkorvar, oliver, minibuffalo-mozzarella, chèvre, bläckfisk. De andra drack sangria medan jag smuttade på mitt vatten.




Under grillningen hettade det till. Vi började leka en lek som påminde lite om "sanning och konsekvens", när alla fick fråga varandra en riktigt känslig fråga. Kan säga att det inte höll sig barntillåtet....


Loïc, jag och Aurélien

Ännu hetare blev det, när grillen tog eld och vi var tvungna att springa och hämta blöta handdukar med vatten och släcka den med.




Alexandrine höll på att dö av skratt, Jérémys ansikte lyste av panik och Loïc var den ende gjorde något vettigt och släckte elden.
Själv fotade jag.


Loïc das hero

Därefter fortsatte vi prata, skratta och umgås långt efter midnatt. Alexandrine och Hugo åkte hem vid ett-tiden, men Aurélien, Loic och jag stannade kvar natten och sov på soffan. Fortsättning följer..


2 kommentarer :

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)