Lösenord

tisdag, februari 16, 2016

Min medverkan i radio

Jag måste bara få berätta om igår, när jag var med på radio!
Jag är fortfarande helt spattig och pirrig över det hela, och så vansinnigt stolt..!

Dagen började 07:20, när taxin de bokat till mig stod utanför och väntade. Den tog mig direkt till Radiohuset, och jag pratade nervöst med taxichauffören på vägen dit, om morgonens eskapader. Jag kom fram på ett kick, blev satt i soffgruppen utanför studion och sedan kallades jag in hos programledarna.  Jag blev presenterad för Farzad, och nyhetsuppläsaren Aldo, sattes på hörlurar och ställdes framför micken, och sedan koppades jag in i direktsändning. 

För er som missade mig - oroa er inte!




Klicka bara på bilden för att lyssna på inslaget...!

Guuud, vad nervös jag var... Satt där och skakade i hela kroppen, även under radiopratandet. Men både Farzad och Aldo var hur trevlig som helst. Jag hade innan en farhåga om att jag skulle prata för snabbt och nervöst - men det lyckades jag ju mota bort!




I alla fall - jag förklarar och diskuterar relationer, normer och polyamori, och det var så vansinnigt, vansinnigt roligt! Farzad står bakom och gör vinnartecknet, precis i avslutningen av inslaget.

Efteråt bad redaktören om att få ta några bilder utanför också, och det säger man ju inte nej till (även om man kanske ångrar sig nu efteråt, när man väl får se dem... höhö). Detta till artikeln som sedan publicerades, och som går att läsa här.




Efteråt skjutsade taxin mig in till universitetet, och jag fick fortsätta dagen med ett seminarium om beteendeexperiment och annat kalasbra.

Vilken sjuk upplevelse, ändå... Mitt första (och antagligen enda) medverkan i radio. Hur tufft?!

Snälla, skriv och berätta vad ni tycker!


8 kommentarer :

  1. Emelie!!!! Vadå nervös?! Märks inte överhuvudtaget. Du är sjukt proffsig och klok. Plus har världens bästa radioröst? Behaglig och nice. Är så imponerad! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. åhåhåhåhåhåhåh <333 Sluta, jag dör :3 <3

      Radera
  2. Jätteroligt att höra. Vi har ju läst det mesta men det känns så genomärligt och äkta att höra dig prata om det här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att det uppskattades! Ja, det blir ju att jag upprepar mig mycket i mina tankar, men det är roligt att få sprida dem till en bredare publik!

      Radera
  3. Håller med My till 100%. Wow. Du är så jävla fantastisk och SÅ fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ihihihihi... Tack, Malin, vilken komplimang! *rodnar*

      Radera
  4. Din talang för språk alltså! Många kan skriva och prata men du KAN verkligen skriva och prata. Plus franska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smickrare där alltså!!! Att nämna mitt skrivande eller att jag är vältalig är en av få saker jag blir helt superrörd av, för det är själv egenskaper jag verkligen önskar ha, så... Tack! Gud, blir så glad!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)