Lösenord

måndag, februari 15, 2016

Brödmästaren langar smörgåsmiddag

Nog för att jag är känd sedan innan för att älska smörgåsar i alla dess sorter (det + glass var min standardföda under min tid som singel i Stockholm), men när man dessutom har en pojkvän som är (ursäkta språket) en jäHvel på att baka bröd, då bangar man inte på smörgåsmiddag.

Denna gång hade han låtit två stora vetesurdegslimpor kalljäsa i ett dygn, som han sedan skjutsade in i ugnen en halvtimme innan matdags.




Denna gång hade han även experimenterat med ett par nyinköpa brödkryddor, så bröden doftade varmt av anis och fänkål.
Det var magiskt.




Små luftbubblor, mjuk och kompakt men fortfarande otroligt saftig... Och så smaken. Gahhhhh...




Vi fastslog att det var de godaste bröden som han lyckats baka hittills, och sedan var vi inte långsamma med förberedelserna. När man har smörgåsbuffé har vi både smör, ost, skinka, leverpastej och sallad, tomat och gurka. 




Och för att öka på mysfaktorn tillät vi middag framför TV:n denna vardagskväll. (Smöret står endast på bordet för att jag aldrig någonsin får nog av smör....)...




Vi tittade på den nya serien The Magicians och mmm-ade fram till dess att vi var alldeles proppmätta. Jag hann med både ett korsord, och två koppar te på två avsnitt. Sedan gick vi och lade oss redan klockan 20:30, för vi var helt slutkörda.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)