Lösenord

onsdag, januari 06, 2016

Glassrecension: Master of Taste Cheeky Caramel

Nu var det ett dag sedan, mina vänner, som jag gav ut en glassrecension - detta trots att en hel del med glass har slukats..! Mest har det däremot varit redan recenserade favoriter, vilket innebär att de nyare sorterna fått vänta. Nu är jag igång igen!
Just det här märket finner man endast om man traskar in på Lidl - det är nämligen Lidl's egna märke som cirkulerar. Hälften så dyr som den amerikanska motsvarigheten Ben & Jerry's och konkurrenten Häagen-Dazs, vilket också brukar tala för kvalitén...


Master of Taste Cheeky Caramel
Karamellglass med virvlar av kolasås och karamellfyllda chokladbitar




Smak: 7/10
Karamellsmaken i glassen skiljer sig märkbart från konkurrenterna - det är en annan efterton som tar vid som inte alls är pjåkig... Den är mjukare än konkurrenterna, däremot, vilket vittnar om att det är mer luft och mindre grädde i förpackningen. Kolasåsen är jättegod - även om jag önskar lite mer av den, men chokladbitarna tycker jag inte gör något för glassen. Kall choklad smakar ingenting, i min mening, och när man tuggar in i den smakar karamellen inte heller något märkvärt. Det blir mest bara knaprigt tuggmotstånd, snarare än en adderande chokladsmak.

Utseende: 4/5
Direkt ser man bitar av choklad och tränger sig upp ur karamellglassen. Till en början ser den rätt såslös ut, men ju mer man gräver ned desto mer finner man de mörkoranga virvlarna och den blir mer spännande.

Tillgänglighet: 2/5
Eftersom den inte finns annat än i Lidl-butiker kan tillgängligheten inte sättas högre än såhär.

Upplevelse: 8/10
Jag blev mycket överraskad - jag har givetvis haft en liten förutfattad negativ uppfattning om Lidl's glassar sedan innan, och inte kunnat tänka mig hur de kan mäta sig med favoriten Ben & Jerry's. Men förutom att den är lite mjukare och smälter snabbare, så tycker jag smaken är godare än många andra glassar jag smakat. Den... är verkligen god. Verkligen god.


Totalt: 21/30


Ett mycket godkänt betyg tack vare mina tidigare låga förväntningar. Hade den varit mer kompakt hade definitivt ett högre betyg givits, men nu bärs den upp av den fantastiska karamellsmaken på glassen och den goda kolsåsen. 


4 kommentarer :

  1. Men gud varför har jag aldrig sett denna?! Herregud jag måste testa! taaaack Emelie! :D <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågooood! Jag rekommenderar dock Chunky Almond ännu mer - recension kommer snart!

      Radera
  2. Ypperligt med budgettips, så tack! Du har ju tydligen fått in mig på glassbanan...

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)