Lösenord

lördag, december 19, 2015

Lite Paris-bus på Decathlon

Under gårdagen, när jag och Lorenzo var ute och strosade i olika butiker, så fastnade vi en extra stund i en sportaffär. Mitt i allihopa plockar Lorenzo upp en fotboll och utmanar mig att klara tre studs på knäet.

"BAH! Pas de problème, je suis trop forte!! (Inga problem, jag är för bra!)" exklamerar jag ut högt.
"Qu'est-ce que j'aurai si je gagne? (Vad får jag om jag vinner?)".

"Un bisous (en puss)."




Strax därefter kom ett butiksbiträde och skällde ut mig. Oops.

Men nu råkade det vara så att Lorenzo var alldeles för dålig på att följa mig med kameran, så man SER INTE ENS att jag lyckades. Han påstår däremot att bollen träffade hyllan innan mitt knä, medan jag påstår motsatsen.

Jag fick i vilket fall en puss, och det är det som var det viktiga.


2 kommentarer :

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)