Lösenord

måndag, april 13, 2015

Sommarvärme, nutella-croissant och spontanresa

I Paris har sommarvärmen tjuvstartat, och här klär jag av mig både jacka, tjocktröja och kofta när jag promenerar. En dag tog jag mig en lång promenad längs Seine, och njöt av det allraste vackraste Paris.




Så lekte jag på flodkanten och var nästan lite rädd att ramla ned - jag menar, jag är världens mest okoordinerade och klumpiga person, och så har Seine inte ens stängsel? Jag undrar hur många det är som egentligen faller i om året...

Bara för det så är det säkert ingen och jag är bara paranoid. För jag ramlade ju faktiskt inte i... (alltså lägg av Emelie du babblar igen).



Dessutom fick jag höra något spännande: Under april-lovet som närmar sig, så blir jag ledig båda veckorna! Det hände sig så att jag därmed spontanbokade en resa till Sverige i en vecka...

... och åker redan på fredag! Jag saknar min syster och mina farföräldrar så hjärtat svider, och därför ska jag passa på att lämna av lite skit jag inte behöver över sommaren, samt umgås ymnigt med mina favoritpersoner (kanske hinner träffa Redoy lite också, ehe).


Det firade jag (givetvis, "fira", "njuta" och "passa på" är mina mellannamn) med mitt favoritbakverk: Nutella-croissant!




Gick hem, skrev flickaktiga kärlekstankar, Paris-lycka och sommardrömmar i min dagbok... 




Så hände det allså, när jag bokade en resa till Sverige.
Jag åker på fredag, och stannar borta en vecka. Sedan återvänder jag igen till Paris och är ledig en vecka till - helt själv!

Åh, underbara liv!


1 kommentar :

  1. Vad roligt! O en vecka behövs nog för att hinna med att hälsa pa alla ordentligt.
    O vilken fin bok förresten!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)