Lösenord

söndag, april 05, 2015

Promenad i 1a arrondissemanget

En annan vårdag var jag ute och traskade i 1a arrondissemanget. Vanligtvis drar jag mig för att gå igenom, eftersom det är så tumult. Alltid finns det rödljus, människor, trängsel, bilar, monument, museum... Jag som vanligtvis föredrar det tysta och enkla Paris, det som finns i gränder och utan människor som blockerar mitt synfält.

Här är i alla fall lite glimtar från vad som fångade mitt öga under denna centrala promenad.














Helt plötsligt hade jag gått längs hela Rue Saint Honoré och kom fram till Madeleine. Insåg att jag då var på väg in i 8e arrondissemanget, och därvid fortsatte jag min promenad hemåt.

1 kommentar :

  1. Paris är ju ändå helheten, även om man själv föredrar vissa delar, så tack för dina fina foton!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)