Lösenord

fredag, april 24, 2015

1000-bitar av kvalitetstid

Efter allt sporadiskt småpillande blandat med envist timpusslande, så började vårt verk träda fram. Eftersom detta är ett typiskt "Wasgij?"-pussel, så vet man inte vad det är man pusslar förrän slutresultatet ligger framför en. (Framsidan visar nämligen bara en ledtråd av vad pusslet föreställer).




Så låg det där! Några timmar av effektivt fingerarbete.




Även 1000-bitar av kvalitetstid mellan farfar och barnbarn.

Och ni vet den där underbara, fulländade känslan man får när man slutfört någonting man tagit sig för? Hur tillfredsställelsen bara sprider sig genom kroppen, från fingrarna upp genom armen, in mot bröstkorgen och så plötsligt känns luften så mycket mer behaglig att andas, och lugnet kramar mjukt insidan av skalpen. Man känner sig... klar. 


3 kommentarer :

  1. Alltsa WOW! Hatten av! Jag är impad! Vilket team ni är, du och farfar!

    SV: Vilken lyx för dig att ha tillgang till jägarkontakter - och därmed vildfangat kött. O vilken lyx för mig att ha tillgang till hyfsat billiga brunch:er! Min favvo är helt klart brödavdelningen! Jag är en riktig mack-lisa och skulle nog kunna leva pa bröd bade frukost, lunch och middag =) Österrike ma inte ha nagra baguetter att komma med, men här finns jättemkt olika goda sorter av frallor, surdegsbröd, schwarzbrot, kornspitz mm mm. Brödet här är ofta väldigt salt och gott! Däremot är smöret alltid osaltat. Hemma är det ju ofta sa att brödet är lite sötare, medan smöret är salt och gott. Ojoj vilken bröd-utläggning det blev här =)

    SvaraRadera
  2. Hej. Jag har läst din blogg i några månader nu... Och det här kommer lite ur det blå, men jag hade en mardröm inatt. Du var där och du räddade mig från panikattacken och du var så snäll... Så! Det jag ville säga var: du verkar så go och snäll. Din blogg är rolig och jag lär mig mycket, för du skriver snyggt och bra. Tack för att jag får läsa om din tillvaro och glömma mitt eget liv ett tag.

    SvaraRadera
  3. sofia: Wow, vilken kommentar! Och vilken dröm... Jag blev riktigt glad av at höra om den (ja, man vill ju tänka sig att man skulle vara hjälpsam i en sådan situation!!) och jag är än mer glad att du delade med dig! Jag tänker fortsätta dela med mig om mitt liv, och hoppas du fortsätter tycka det är lika kul att läsa! Kommentera gärna, så ofta du vill!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)