Lösenord

onsdag, januari 14, 2015

Som varje söndagskväll

Som varje söndagkväll kröp jag ned under täcket, plockade fram mitt favoritkorsord och satte på en bra film. Denna gång blev det den klassiska gamla romantiska komedin French Kiss, som jag tyckte passade så bra. Dessutom är det Meg Ryan i huvudrollen. Enough said.




Absolut dagens höjdpunkt, min söndagsglass. Speciellt om det, som denna gång, blir min absoluta favoritsmak.




Jag har en liten ny vana att sitta och plocka ut alla karamelliserade nötbitar, för att spara dem till allra sista slutet.
En knasig liten fix-idé, kan tyckas, men det gör burkgrävandet så mycket roligare.




Så när all karamellglass är slut och alla nötbitarna uppknaprade, så njuter jag fortfarande av eftersmaken med en kopp te, löser slutet av korsordet och avslutar filmen. Lite vardagsmagi.


1 kommentar :

  1. Aah sa mysigt. Vardagsmagi pa toppniva =)
    Hur tänker du med korsord, hellre lite för lätt sa du kan lösa det fullt ut eller hellre lite för svart sa du knappt far ngt alls ifyllt?

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)