Lösenord

söndag, november 09, 2014

"Vad jag önskar att jag fick fira henne... "...


... Så lät det alltså i fredags.

Men vad hon inte visste, var att det var långt ifrån sanningen. Bakom den riktiga sanningen lurar en välgenomtänkt överraskning.
Den riktiga sanningen är att jag för veckor sedan fixade ledigt och bokade flygbiljetter hem till Sverige under denna födelsedagsfredag.




Så istället för att ta hand om mina småpojkar satt jag alltså och ugglade på flygplatsen för en resa mot Stockholm...
Och hur passande var det inte att jag helt plötsligt får ett meddelande från min syster:
"Åh, vad jag längtar till dess att du får träffa Lennox i jul! [hennes hundvalp]".

Om du bara visste.... tänkte jag.

Med hjälp av hennes flickvän hölls hon ovetandes hemma i lägenheten, och med hjälp av vår far fick jag skjuts från flygplatsen. Det gav mig möjligheten att vid 23-tiden på kvällen knacka på lägenhetsdörren bakom vilken min syster sig befann, och säga...


"Grattis, Nathalie!
hade bara krokarna förbi liksom och
kom på att du fyller ju år idag!"


Och där mötte jag en gapande guldfisk i dörren (aka. min numera 21-åriga syster).

Så. Lite busig kan man allt vara.
Det innebär att jag i denna stund inte är i Paris, utan i Stockholm. Detta blev alltså en kort semester på en helg, bara för att överraska stussen av syster, träffa hennes nya hundbebis och prata lite svenska. Men redan idag åker jag hem tillbaka igen - jobbet kallar!

(Mengud vilket äventyr! Ni ska allt få höra!)


3 kommentarer :

  1. Åh, vad roligt för er båda! Jag älskar att överraska mina systrar så där! :D

    SvaraRadera
  2. Åååh, bästa överraskningen!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)