Lösenord

tisdag, oktober 28, 2014

Heldagsvecka och ett frieri

Andra veckan av fransosernas höstlov är mitt uppvaknande till vardagen och rutinerna. Nu är pojkarna hemkomna från sin semester, och eftersom lovet fortfarande pågår och skolan är stängd, så får jag äran att ta hand om dem från 9-20 varje dag.

Det blir alltså en heldagar och därmed helintensivt, heltufft men även helkul! 

Här nedan ser ni gårdagen, som tack vare varmt och soligt väder tillbringades för det mesta i parken. Att sitta där och plira på pojkarna som leker, smekas av eftermiddagssolen och andas in höstvinden. Det var fint det.




Förresten tror jag att jag blev friad till också, imorse. 

Konversationen utspelade sig vid ritbordet:
Valentin (5 år): «Emelie, tu sais, bientôt, tu vas te marier...» (Emelie, vet du, snart så ska du gifta dig...)
Emelie: «C'est vrai?! Avec qui?» (Jaså?! Med vem då?)
Valentin: «Sais pas. Peut-être... Avec moi. Quand je suis grand.» (Vet inte. Kanske... Med mig. När jag blivit stor.)






Så sade han det på ett riktigt finurligt sätt också, som om han kommit på något lite hemligt.

Jadu... Om så ändå vore. Om så ändå vore.

3 kommentarer :

  1. Maah, jag tror mitt hjärta just smälte! Vad GULLIGT! Du maste nästan spara en länk till detta inlägg o skicka till honom sen da han fyller 18 =)

    SvaraRadera
  2. Naaww gulle! Min yngsta frågar ifall jag har några barn... Räcker väl med att ta hand om tre stycken för tillfället, haha

    SvaraRadera
  3. JAG KNÄCKTE KODEN! Den var mallty, efter malteesers! Så nu sitter jag och läser kommentarerna under inläggen, alltså jag dör. Du är jätterolig! (menar det här på ett väldigt casual och coolt sätt) (whatever liksom) (inte som att jag inte är rolig) (jag är faktiskt jättekul)

    Anywaaaaay. Fransmännen står i kö alltså? Det måste ha varit frankrikes bästa dag när du kom dit, att döma av alla de här männen (okej i det här fallet kanske småpojkarnas) reaktioner och frierier. Den som ändå vore så poppis...

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)