Lösenord

fredag, augusti 08, 2014

Om två energiknippen

Just nu jobbar jag som sagt alla veckodagarna med pojkarna, innan deras skola börjar i september.
Jag kan säga att det inte alltid är världens lättaste sak att jonglera med två energiknippen på tre och fem år, som dessutom är mer äventyrslystna och envisa än vad man kan tänka sig.




Men jag märker hur samarbetet mellan oss blir allt bättre och bättre. 
De förlitar sig allt mer på mig, lyssnar på mig, förstår mig, fattar tycke om mig.
Morgon- och kvällspussen har blivit en rutin och är jag inte där så blir jag ofta omfrågad.

De vet att jag är en hejare på att hoppa studsmatta, att jag kan laga det mesta med tejp och att om jag säger något så genomför jag det. De vet också att jag har en liten ask svenska godisar i väskan som bara ges om de är riktigt snälla, och att jag har många avsnitt av Bamse på datorn.

Och åh, så jag tycker om dem så, allaredan.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)