Lösenord

lördag, juli 26, 2014

Au revoir, Corse !

Nu har de tre veckorna i paradiset gått mot sitt slut, och jag ska återvända till mitt hem i Paris.
(alltså tänk er att jag får säga det nu; Paris: hemma. Är inte det lite vansinnigt?!).

Jag har haft det riktigt underbart, badat i sol och svalkande saltvatten, busat med pojkarna, känt mig stundvis överväldigad av alltihopa, saknat Paris, åkt på utflykter, snorklat, levt livet och njutit som sjutton.
Det finns alltså massor av saker jag kommer att sakna, till exempel...



Att hitta spännande tropiska promenadstråk.


 Att bygga sandslott och få sand i hela bikinitrosorna.


Den tropiska naturen.





Att få upptäcka antika små städer.


Att siesta.

.


Äta färsk baguettefrukost med palmer i bakgrunden.


... Och sist, men verkligen inte minst...


Det Korsika-blåa vattnet.



Men nu är det slut på semestern, och jag säger Au revoir, Corse !, för ni reser vi tillbaka till Paris!


4 kommentarer :

  1. Ditt liv är så galet drömmigt!

    SvaraRadera
  2. Åhh vad trist..haha för jag kommer sakna alla vackra bilder från Korsika..men men nu får jag iof bilder från Paris, rätt ok de med!! Hoppas jag iaf... KRAM

    SvaraRadera
  3. Charlotte: Så fint du skriver! Men oroa dig inte... Tror du kommer gilla Paris-inläggen MER. I know I will ;)

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder du tagit!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)